۰ نفر

معمای آتش سوزی که جان مادر و کودک را گرفت

۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۷:۴۳
کد خبر: 616990
معمای آتش سوزی که جان مادر و کودک را گرفت

تحقیقات پلیسی برای رازگشایی از مرگ زن میانسال و دختر سه ساله‌ اش در میان شعله‌ های آتش خانه به دستور بازپرس جنایی آغاز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایران، ساعت 5 عصر سه‌شنبه 10 اسفند خبر آتش‌سوزی در طبقه اول خانه‌ای در بلوار فردوس به مأموران آتش‌نشانی تهران اعلام شد. دقایقی بعد امدادگران راهی محل شده و به اطفای حریق پرداختند.

پس از خاموش کردن آتش آنها با جسد زن 47 ساله داخل یکی از اتاق خواب‌ها مواجه شده و دختر سه ساله و پسر 14 ساله‌اش نیز که دچار سوختگی شده بودند برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

اما دختر سه ساله خانواده نیز لحظاتی بعد جان باخت. پزشکان علت اولیه مرگ این مادر و دختر را استنشاق دود و گاز دی اکسید کربن اعلام کردند. با مرگ زن میانسال و دختر سه ساله‌اش موضوع به بازپرس محمدرضا صاحب جمعی اعلام شد.

دقایقی بعد نیز بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم در محل حادثه که خانه‌ای 150 متری بود حضور یافتند. بررسی‌ها نشان می‌داد زن 47 ساله و همسرش به همراه سه فرزندشان که پسری 19 ساله؛ پسری 14 ساله و دختری سه ساله بود در این واحد زندگی می‌کردند و در زمان حادثه پدر خانواده در بیرون از خانه بوده است.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که آتش از دو اتاق خواب و بالکن مشرف به این اتاق خواب‌ها آغاز شده و این در حالی بود که سومین اتاق خواب سالم بود.

پسر 19 ساله خانواده در تحقیقات به مأموران گفت: من و برادرم احساس سرماخوردگی داشتیم و مادرم قرصی را به ما داد که تصور می‌کردیم قرص سرماخوردگی است و با خوردن قرص خوابم برد. نمی‌دانم چقدر گذشته بود که با حس گرما از خواب بیدار و متوجه شدم که خانه را آتش و دود فرار گرفته است.

فوراً به اتاق‌های دیگر رفتم و مادرم را بی‌هوش در یکی از اتاق‌ها دیدم در اتاق دیگر، برادر و خواهرم را بی‌هوش دیدم. آتش از دو اتاقی که آنها بودند زبانه می‌کشید و خواستم از خانه خارج شوم و کمک بخواهم که متوجه شدم در آکاردئونی خانه قفل است. کمک خواستم و همسایه‌ها با صدای داد و فریادم، قفل در را شکسته و وارد خانه شدند.

در تحقیقات اولیه علت مرگ مادر و دختر سه ساله، استنشاق دود اعلام شد. این در حالی بود که مادر و دختر و پسر 14 ساله‌اش دچار سوختگی نیز شده بودند، اما علت مرگ استنشاق دود اعلام شد. بازپرس جنایی دستور داد تا کارشناسان آتش‌نشانی علت حریق را بررسی کنند. همچنین دستور تحقیقات تکمیلی از پسر و پدر خانواده را صادر کرد.