۰ نفر

برگزاری نخستین جلسه رسیدگی به پرونده «آذین خودرو سارینا»

۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۰۸
کد خبر: 615893
برگزاری نخستین جلسه رسیدگی به پرونده «آذین خودرو سارینا»

نخستین جلسه رسیدگی به پرونده کثیرالشاکی آذین خودرو سارینا صبح امروز در شعبه ۱۰۹ دادگاه کیفری ۲ به ریاست قاضی لهراسبی برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، در این جلسه تعدادی از شکات به بیان چگونگی فریب‌خوردن خود توسط متهمان پرونده پرداختند و نظرات خود را مطرح کردند.

رییس کل دادگستری البرز در حاشیه این جلسه با برخی از شکات به گفت‌وگو پرداخت و ضمن شنیدن صحبت‌های شکات، قول مساعد داد تا این پرونده به فوریت رسیدگی و رای آن تا پایان سال صادر شود.

فاضلی هریکندی درباره جزییات این پرونده اظهار کرد: شرکتی تحت عنوان آذین خودرو سارینا که یک شرکت کاغذی و صوری است با ایجاد دفتری در کرج و با وعده اینکه می‌تواند خودرو را به قیمت کارخانه و پایین‌تر از قیمت بازار آزاد به مردم تحویل دهد از مردم وجوهی اخذ کرده است.

وی افزود: این شرکت در ابتدا با وجوهی که از مردم گرفته بود به افرادی که قبلا ثبت‌نام کرده بودند خودروهایی تحویل داد. به همین جهت مردم امیدوار شدند و نسبت به ثبت‌نام خودروهای بیشتر اقدام کردند که متأسفانه شرکت قادر به تحویل خودرو نبود و به ورطه اجرای عدم تعهد و کلاهبرداری افتاد.

رییس کل دادگستری استان البرز خاطرنشان کرد: این پرونده ۲۷۸ شاکی و ۹ متهم دارد که حدود ۵۲ میلیارد تومان از وجوه مردم به طور غیرقانونی اخذ کرده‌اند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این پرونده دو پرونده کثیرالشاکی دیگر با ۱۲۰۰ شاکی در شهرستان ساوجبلاغ وجود دارد که مربوط به پیش‌فروش آپارتمان و پیش‌فروش خودرو است. با تلاش همکاران و با فوریت، رای این سه پرونده که مجموعا ۱۵۰۰ شاکی دارند تا پایان سال صادر خواهد شد.