۰ نفر

رییس سازمان زندان ها تاکید کرد؛

لزوم بسترسازی ملاقات تصویری زندانیان با خانواده هایشان

۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۴۳
کد خبر: 614220
لزوم بسترسازی ملاقات تصویری زندانیان با خانواده هایشان

رییس سازمان زندان‌ها بر لزوم ایجاد بسترهای لازم برای برقراری ارتباط تصویری زندانیان با خانواده‌هایشان تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، غلامعلی محمدی در بازدید از زندان ورامین اظهار کرد: بخشی از مشکلات این زندان، ناشی از قدمت بالای بنای فیزیکی آن است که با توجه به استانداردهای امروز در خصوص سرانه اماکن نگهداری از زندانیان و اجرای مطلوب برنامه‌های اصلاحی و تربیتی، چندان مناسب نیست.

وی با تأکید بر لزوم بهسازی و اصلاح فیزیکی اماکن در این زندان، گفت: باید تلاش کرد با تأمین اعتبار، بنای این زندان به محل جدیدی منتقل شود.

محمدی ندامتگاه ورامین را از نظر اشتغال مددجویان خوب ارزیابی کرد و گفت: بنا بر آمار و اطلاعات حاصل از بازدید میدانی، خوشبختانه درصد بالایی از زندانیان ورامین هم‌اکنون مشغول بکار هستند که این امر در مورد اشتغال نشسته پررنگ‌تر است و ما نیز باید بسمت اشتغالزایی حداکثری برویم.

وی با اشاره به دادرسی‌های الکترونیک و تأکید مجدد بر اجرای آن در سایر زندان‌‎ها یادآور شد: دادرسی الکترونیکی یکی از دغدغه‌ها و البته برنامه‌های پیش روی زندان‌هاست که خوشبختانه برخی واحدها مثل ندامتگاه ورامین طبق آمار موجود توانسته ۸۰ تا ۹۰ درصد دادرسی‌ها را بصورت الکترونیکی انجام دهد.

رییس سازمان زندان‌ها در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوان از بستر امکانات ایجادشده در زندان‌ها، در کنار دادرسی الکترونیک، ملاقات‌های تصویری زندانیان با خانواده‌هایشان را نیز در آینده‌ای نزدیک شاهد باشیم.