۰ نفر

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور؛

سند مالکیت ۸۵ درصد از اراضی ملی کشور صادر شد

۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۱۲
کد خبر: 609115
سند مالکیت ۸۵ درصد از اراضی ملی کشور صادر شد

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تاکنون برای حدود ۸۵ درصد از اراضی ملی کشور سند صادر شده و اگر همه دستگاه‌های ذی‌ربط به وظایف قانونی خود عمل کنند، مشکلات هرچه زودتر رفع می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، حسن بابایی در جلسه قرارگاه ملی اراضی کشاورزی افزود: صدور اسناد کشاورزی مستلزم اقدامات ویژه‌ای است و باید از ظرفیت همه دستگاه‌های متولی و مردمی استفاده شود. 

وی ادامه داد: صدور اسناد اراضی کشاورزی دغدغه مشترک همه دستگاه‌ها و اقدامی جمعی است و همه باید در تسهیل فرایند سنددار کردن اراضی همکاری و تعامل کنند. 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: باید کمیته مشترکی با حضور همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای حل‌وفصل اختلاف حریم ۶۰ متری سواحل تشکیل شود. 

وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه خواستار تسریع فعالیت‌های مرتبط با این حوزه شد و افزود: بسیاری از مشکلات قضایی با صدور اسناد اراضی کشاورزی حل‌وفصل خواهد شد و تعداد پرونده‌ها در محاکم قضایی کاهش می‌یابد. 

سیدجواد ساداتی‌نژاد اظهارداشت: باید از ظرفیت همه دستگاه‌های متولی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و اتاق اصناف کشاورزی استفاده شود. 

وی تأکیدکرد: در همه استان‌ها رییس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل ثبت اسناد و املاک تقویمی تهیه کنند و جدول زمان‌بندی برای اتمام رفع تداخل و صدور اسناد کشاورزی را مشخص کنند. 

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: برخی از بهره‌برداران این نگرانی را دارند که با صدور اسناد کشاورزی برای دریافت یارانه با مشکل مواجه می‌شوند در حالی که چنین چیزی صحت ندارد. 

رییس سازمان امور اراضی کشور نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده گفت: باید پایگاه اطلاع‌رسانی مشترک با حضور دستگاه‌های شرکت کننده در این قرارگاه تشکیل شود تا اطلاع‌رسانی به بهترین نحو ممکن انجام شود و هر آنچه نیاز است به اشتراک گذاشته شود. 

محمدعلی شجاعی ادامه داد: قرارگاه ملی اراضی کشاورزی در همه استان‌ها تشکیل شده است و امیدواریم با هم‌افزایی و تعامل همه دستگاه‌های ذی‌ربط نتایج خوبی به‌دست آید. 

وی افزود: آمار و عملکرد صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در سایت سازمان بارگذاری شده است. 

رییس سازمان امور اراضی تأکیدکرد: صدور اسناد کشاورزی دو شهرستان در استان زنجان تا پایان بهمن ماه امسال به اتمام می‌رسد.

در این جلسه، رییس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل منابع طبیعی، مدیران کل ثبت اسناد و املاک استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان و مدیر امور اراضی استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به صورت مجازی حضور داشتند و ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های قرارگاه اراضی کشاورزی استان به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود در این زمینه پرداختند.