۰ نفر

تاکید ایران و فنلاند بر مقابله با تروریسم و گسترش همکاری های حقوقی و قضایی

۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۱۵
کد خبر: 608977
تاکید ایران و فنلاند بر مقابله با تروریسم و گسترش همکاری های حقوقی و قضایی

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه فنلاند بر لزوم مقابله با پدیده شوم تروریسم و گسترش همکاری‌های حقوقی و قضایی میان دو کشور تاکید کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی در دیدار با فروم امس برگر ضمن تشریح سیاست‌های حقوق بشری و دیپلماسی قضایی جمهوری اسلامی ایران، آمادگی تهران برای گفت‌وگو‌های حقوق بشری و همکاری‌های حقوقی و قضائی با کشور فنلاند را اعلام کرد.

وی از رویکرد سیاسی برخی کشور‌ها به مقوله حقوق بشر و اعمال استاندار‌های دوگانه و گزینشی به حقوق بشر انتقاد کرد و افزود: متاسفانه برخی کشور‌ها از حقوق بشر به عنوان ابزاری سیاسی علیه سایرین استفاده می‌کنند.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد که فنلاند در دوران جدید عضویتش در شورای حقوق بشر، رویکرد حرفه‌ای و مستقلی را اتخاذ کنند.

در ادامه، طرفین بر مقابله با پدیده شوم تروریسم که حقوق بشر را در دنیا با تهدید مواجه می‌کند و همچنین حمایت از حقوق بشر گروه‌های آسیب‌پذیر مانند زنان، کودکان و افراد دارای معلولیت، تاکید کردند.

طرف فنلاندی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت ایران از عضویت فنلاند در شورای حقوق بشر، از گسترش گفتگو‌های تخصصی حقوقی و قضایی و تبادل تجربیات دو کشور در این زمینه، استقبال کرد.