۰ نفر

۴نگهبان باغ منکر قتل شدند

۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۳۳
کد خبر: 600966
۴نگهبان باغ منکر قتل شدند

۴نگهبان باغ که متهم هستند در جریان دستگیری یک سارق او را شکنجه کرده و به قتل رسانده‌ اند در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایران، رسیدگی به این پرونده از فروردین سال گذشته با گزارش یک زن مبنی بر ناپدید شدن شوهرش آغاز شد. او به مأموران گفت: همسرم محمود راننده مینی بوس است اما چند روزی است که از او خبر ندارم و تلفن همراهش هم خاموش است.

در ادامه تحقیقات مأموران موفق شدند خودروی این مرد را در یک پمپ بنزین پیدا کنند.پس از بررسی‌ میدانی مشخص شد که مرد جوانی پیکر نیمه‌جان محمود را به پمپ بنزین برده و از کارکنان آنجا خواسته وی را به بیمارستان برسانند اما محمود قبل از رسیدن امدادگران اورژانس جان باخته بود.

بنابراین با کمک تصاویر دوربین‌های مداربسته هویت مرد جوان شناسایی و مشخص شد وی دوست محمود است. بلافاصله وی دستگیر شد و گفت: روز حادثه با خودروی محمود به جاجرود رفتیم و وقتی از کنار باغ بزرگی رد می‌شدیم حفاظ فلزی حصار دور باغ نظرمان را جلب کرد و به فکر سرقت افتادیم. در حال بریدن آنها بودیم که چهار مرد جوان با چوب و چماق به ما حمله کردند و پس از این که کتک‌مان زدند، پاهایمان را با زنجیر به عقب تراکتور بستند و ما را روی زمین کشاندند.

پس از اظهارات وی، مأموران به باغ مورد نظر رفتند و چهار نگهبان باغ را بازداشت و به دادسرای امور جنایی پایتخت منتقل کردند. یکی از متهمان گفت: روز حادثه پس از آنکه متوجه شدیم دو نفر در حال سرقت حصار اطراف باغ هستند، آنها را گرفتیم و کتک زدیم اما قصدمان کشتن آنها نبود. 3 متهم دیگر هم حرف‌های همدست‌شان را تأیید کردند.با تکمیل تحقیقات، پرونده به شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و اولیای دم درخواست قصاص کردند.

پس از آن متهمان یک به یک به جایگاه رفتند و اتهام قتل را رد کردند و مدعی شدند: ما درگیری را قبول داریم اما مقتول را شکنجه نکردیم و شاید پس از رفتن از پیش ما، او با دوستش درگیر شده و علت قتل همان درگیری باشد.در پایان قضات ادامه رسیدگی را به جلسه بعد موکول کردند.