۰ نفر

دستگیری متهم فراری با هویت جعلی در بیمارستان!

۲۶ دی ۱۴۰۰، ۴:۴۸
کد خبر: 600060
دستگیری متهم فراری با هویت جعلی در بیمارستان!

متهمی که با مرگ ساختگی خود سال ها فراری بود در بیمارستان به دام افتاد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک متهم به اذیت و آزار جنسی تحت تعقیب اهل آمریکا که با جعل مرگ خود از این کشور گریخته بود سرانجام در اسکاتلند به دام افتاد. بنا به گزارش Skynews، «نیکولاس روزی» زمانی دستگیر شد که به علت بیماری کووید ۱۹ در بیمارستانی در اسکاتلند بستری شد. این در حالی بود که مرگ وی در ۲۹ فوریه سال ۲۰۲۰ به علت نوعی سرطان خون با نام لنفوم غیرهاجکین (NHL) اعلام شده بود.

با این حال اکنون مشخص شده  او تحت نام «آرتور نایت» در گلاسکو زندگی می‌کرده و اخیرا نیز به علت بیماری کروناویروس در بیمارستان بستری شد. بنا به بیانیه دفتر دادستان یوتا، نیکولاس با دو اتهام توهین و آزار جنسی، یکی  در سال ۲۰۰۸ در ایالت یوتا و دیگری سال ۲۰۱۸ در ایالت اوهایو آمریکا روبه رو بود.

بنا به گفته مقامات یوتا روزی دست کم از هشت نام مستعار برای فرار از دست پلیس استفاده کرده بود. در بیانیه دادستانی یوتا آمده است: «آقای روزی به بازداشتگاه منتقل شده و دادستانی یوتا در حال همکاری با سازمان‌های فدرال و بین المللی برای بازگرداندن او به یوتا است.»

بنا به اعلام دادستانی یوتا، روزی با جعل مرگ خود از آمریکا فرار کرده بود تا از پیگرد قانونی در امان بماند. در همین حال یک مقام پلیس محلی در گلاسکو در این باره گفت: «این فراتر از تخیل و تصور آدم‌ها است. شاید مردم ندانند شما از کجا آمده اید، اما امروز با شبکه‌های اجتماعی، جهان آنقدر کوچک شده که با دیدن یک عکس از شما... اگر می‌خواهید در امان بمانید پس باید در خانه بمانید و آن را ترک نکنید، زیرا دیده خواهید شد.»

مقامات یوتا می گویند آنها به اندازه کافی شواهد و مدارک از جمله DNA و اثر انگشت برای استرداد روزی به یوتا در اختیار دارند.