۰ نفر

دوربین مداربسته راز شکنجه های مرگبار را فاش کرد

۱ دی ۱۴۰۰، ۸:۲۷
کد خبر: 592096
 دوربین مداربسته راز شکنجه های مرگبار را فاش کرد

چند روز پس از مرگ زنی ۸۰ ساله، فیلم‌های دوربین مداربسته نشان داد زنی که برای مراقبت از وی استخدام شده بود، او را شکنجه می‌کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری، چندی قبل فرزندان زن سالمندی که به تازگی فوت شده بود راهی دادسرای جنایی تهران شدند و از پرستار مادرشان شکایت کردند. یکی از آنها به قاضی حبیب‌الله صادقی، بازپرس جنایی تهران گفت: مادرم 80ساله بود و بیماری آلزایمر داشت. او چند سالی می‌شد که به‌دلیل کهولت سن روی ویلچر می‌نشست و من یا خواهر دیگرم از او مراقبت می‌کردیم.

اما خواهرم مدتی قبل ازدواج کرد و من به‌دلیل مشغله‌های کاری کمتر در خانه حضور داشتم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که زنی را برای مراقبت از مادرمان استخدام کنیم. وی ادامه داد: برای پیدا کردن فردی مناسب با چند شرکت خدماتی معتبر تماس گرفتیم تا اینکه موفق شدیم زنی 50ساله به‌نام مینا را به‌صورت شبانه‌روزی استخدام کنیم.

این زن کارش را شروع کرد و من و خواهرم در خانه دوربین مداربسته آنلاین نصب کرده بودیم تا همیشه از دور مراقب مادرمان باشیم. اما هرازگاهی ارتباط تصویری با خانه قطع می‌شد و وقتی از مینا پرس و جو می‌کردم، می‌گفت که برق قطع شده یا مشکل فنی پیش آمده است. ما هم حرف‌های او را باور می‌کردیم تا اینکه مدتی بعد متوجه آثار کبودی و زخم روی بدن مادرم شدم. شاکی گفت: مینا مدعی بود که مادرم از روی تخت یا ویلچر افتاده است. از طرفی مادرم به‌دلیل بیماری آلزایمر چیزی از وقایع به‌خاطر نداشت.

وی ادامه داد: حدود یک‌ماه قبل حال مادرمان بد شد و درحالی‌که آثار کبودی و زخم روی بدنش وجود داشت او را به بیمارستان رساندیم اما چند روز بعد از بستری فوت شد. پس از پایان مراسم عزاداری، یکی از بستگانمان که مهندس است به خانه مادرم آمد و پس از بررسی دوربین‌های مداربسته، ‌تصاویری به دست آورد که با دیدن آنها شوکه شدیم.

دوربین‌ها صحنه‌های وحشتناک و دلخراشی را ثبت کرده بودند که نشان می‌داد مینا مادرمان را شکنجه می‌داد و برای اینکه ما متوجه نشویم، ارتباط تصویری ما را با خانه قطع می‌کرد؛ غافل از اینکه دوربین تمام لحظه‌ها را ضبط و ذخیره کرده بود. مینا همانند یک بیمار روانی موهای مادرمان را می‌کشید و سرش را به دیوار می‌کوبید و یا دستان او را به دسته ویلچر می‌کوبید و آنجا بود که متوجه شدیم آثار زخم و کبودی روی بدن مادرمان به‌خاطر شکنجه بوده است. با ثبت این شکایت، بازپرس جنایی دستور بازداشت زن میانسال را که برای مراقبت از پیرزن استخدام شده بود، صادر کرد. همچنین پزشکی قانونی نیز ماموریت یافته تا در بررسی‌های تخصصی علت مرگ متوفی را شناسایی کند.