۰ نفر

سامانه‌ای برای تسریع در صدور رای پرونده‌های کلان تعزیراتی

۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۳۱
کد خبر: 591676
سامانه‌ای برای تسریع در صدور رای پرونده‌های کلان تعزیراتی

رییس سازمان جمع‌ آوری و فروش اموال تملیکی گفت: راه‌اندازی هرچه سریع‌تر سامانه‌های مرتبط با اموال تملیکی در دستور کار قرار گرفته که یکی از این‌ سامانه‌ها مربوط به سازمان تعزیرات حکومتی است.

به‌ گزارش اقتصادآنلاین، «سیدعبدالمجید اجتهادی» به همراه جمع دیگری از مدیران طی جلسه‌ای در مدیریت اموال تملیکی استان تهران اظهار داشت: با راه‌اندازی این سامانه عمده مشکلات بین دو سازمان مرتفع خواهد شد. زیرا پس از راه اندازی، احکام صادره به طور سیستمی به سازمان اموال تملیکی اعلام می‌شود و ضمن تسریع در روند امور، کمک شایانی به تعیین تکلیف به موقع کالاهای تملک شده می‌کند.

وی افزود: باید تدبیری اندیشیده شود که با هم‌افزایی و همیاری پیش‌آمده ضمن رفع مشکلات رویه تعیین تکلیف، ساختار و قوانین مربوطه نیز اصلاح شود.

در ادامه این جلسه، رییس سازمان تعزیرات حکومتی با حضور در مدیریت اموال تملیکی استان تهران از اقدامات اجرایی مستمر و موثر تعزیرات حکومتی در جهت کمک به تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌های سازمان اموال تملیکی به‌ویژه پرونده‌های کلان (پرونده کالاهای با حجم زیاد) خبر داد.

«احمد اصانلو» در این جلسه پرونده‌های مربوط به تعزیرات استان تهران را بررسی و در همان محل دستورات لازم جهت رسیدگی برای صدور رای قطعی ۳۶ پرونده‌ کلان اموال تملیکی استان تهران را ابلاغ کرد.

«رضا بهرامی» مدیر اموال تملیکی استان تهران نیز در این جلسه در رابطه با پرونده‌های کلان (کالاهای با حجم زیاد) اظهار کرد: امروز ۳۶ پرونده کالاهای حجیم مربوط به مرکز استان و شهرستان‌های تهران در جریان تعیین تکلیف قرار گرفت که کالاهای مربوط به آن بیش از دو انبار اموال تملیکی در سطح استان تهران را اشغال کرده است.

 وی طی گزارشی در خصوص وصول آرای تعزیراتی افزود: از زمان حضور ریاست قوه قضاییه و دیگر مسوولان در اموال تملیکی استان تهران بیش از ۳۳۰ رای قطعی و دستور فروش پرونده های تعزیراتی واصل شده است و در حال انجام اقدامات اجرایی است.

بهرامی گفت: با دریافت آرای قطعی این پرونده‌ها از سوی تعزیرات و سرعت بخشیدن بر روند تعیین تکلیف آن‌ها قادر خواهیم بود بخش قابل توجهی از مشکلات این مدیریت را مرتفع کنیم.