۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

برداشت ۱۶۵۰میلیارد تومانی از منابع بانک مرکزی / ۳۰متهم روانه دادگاه شدند

۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۹:۴۳
کد خبر: 587643
برداشت ۱۶۵۰میلیارد تومانی از منابع بانک مرکزی / ۳۰متهم روانه دادگاه شدند

رییس کل دادگستری استان گلستان از ارجاع پرونده اخلال‌گران نظام بانکی کشور به دادگاه ویژه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، حیدر آسیابی در این‌باره اظهار کرد: کیفرخواست این پرونده یک ماه و نیم پیش در دادسرای گرگان صادر شد و پس از هماهنگی با معاون اول قوه قضاییه برای رسیدگی به دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلال‌گران نظام اقتصادی مستقر در استان گلستان، ارجاع شد.

وی ادامه داد: متهمان این پرونده ۳۰ نفرند و از طریق برداشت هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان در قالب ۲ هزار و ۳۵۰ حساب بانکی از منابع بانک مرکزی، در نظام پولی و بانکی کشور اخلال عمده ایجاد کرده‌اند.

رییس کل دادگستری استان گلستان خاطرنشان کرد: در خلال رسیدگی به این پرونده ۳۰ هزار صفحه‌ای، ۲۸۵ نفر به دادسرا احضار و از آنان بازجویی و تحقیق شد و چند هیات کارشناسی هم بررسی‌ها برای کشف وسعت تخلفات مالی صورت‌گرفته از سوی اعضای این باند را انجام دادند که مجموع این اقدامات همراه با پیچیدگی پرونده، علت زمان‌بر شدن تحقیقات برای تکمیل این پرونده ۱۵۵ جلدی بود.

آسیابی گفت: برای جلوگیری از حیف و میل بیت‌المال، با تحقیقات گسترده بازپرس پرونده و کمک سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان گلستان، حدود ۶ هزار میلیارد تومان از املاک، اموال، شمش طلا، کد‌های بورسی، خودرو‌های سنگین و دو کارخانه مربوط به متهمان که حاصل از جرم بود، شناسایی و توقیف شد که در نوع خود بی‌نظیر بود.

رییس کل دادگستری گلستان افزود: این پرونده امروز در دادگاه ویژه استان گلستان ثبت شد و قضات این دادگاه مطالعه آن را آغاز کرده‌اند و به زودی وقت رسیدگی آن تعیین خواهد شد.

اعضای این باند دو سال پیش با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج)، در استان‌های گلستان و سمنان شناسایی و دستگیر شدند.

این پرونده چهارمین پرونده‌ای است که در دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلال‌گران نظام اقتصادی مستقر در استان گلستان رسیدگی می‌شود.