۰ نفر

عامل احتکار لوازم خانگی در استان همدان ۱۰۰ میلیارد ریال جریمه شد

۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۵
کد خبر: 587453
عامل احتکار لوازم خانگی در استان همدان ۱۰۰ میلیارد ریال جریمه شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: فردی که اقدام به احتکار مقادیر زیاد و قابل توجهی انواع لوازم خانگی در انبارهای خود در شهرستان بهار کرده بود، ضمن محکومیت به فروش تمامی اقلام در شبکه رسمی به پرداخت ۱۰۰ میلیارد و ۴۹۴ میلیون و ۹۱۹۱ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «داریوش جودکی» روز دوشنبه با اعلام این مطلب افزود: متهم این مقدار لوازم خانگی به ارزش تقریبی ۱۴۳ میلیارد و ۵۶۴ میلیون و ۱۷۰ هزار ریال را در ۲ انبار واقع در شهرستان بهار احتکار کرده بود که به دلیل عدم ثبت موجودی انبار دوم در سامانه و تخلف احتکار، علاوه بر الزام به فروش در شبکه رسمی به جریمه نقدی نیز محکوم شد.

وی اظهار داشت: این مقدار لوازم خانگی احتکار شده براساس گزارش و بازرسی نیروهای ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهار و بازرسین صمت از مالک یک فروشگاه های لوازم خانگی شناسایی و کشف شد.

به گفته وی، اعلام موجودی کالا توسط واحدهای صنفی به منظور اطلاع متولیان تنظیم بازار امری ضروری است که موجب برقراری امنیت روانی، ثبات و شفاف سازی قیمت ها و کنترل بازار می شود.

جودی افزود: پرونده نامبرده به همین دلیل و تخلف در احتکار کالا و عدم اعلام موجودی به تعزیرات حکومتی بهار ارسال و در شعبه هیات بدوی این شهرستان علاوه بر الزام به فروش در شبکه رسمی با نظارت سازمان صمت به پرداخت ۱۰۰ میلیارد و ۴۹۴ میلیون و ۹۱۹ هزار ریال درحق صندوق دولت محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: شهروندان هرگونه تخلف در عرصه فعالیت اصناف و بازار را از طریق شماره تلفن ۳۲۵۲۳۴۴۲ اداره کل تعزیرات، تلفن گویای ۱۲۴ و سامانه http://www.۱۲۴.ir سازمان صنعت، معدن و تجارت، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ و تارنمای http://t۱۳۵.ir . گزارش کنند.