۰ نفر

نقشه سیاه قاضی قلابی برای ۱۲ زن

۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۹:۱۸
کد خبر: 587332
نقشه سیاه قاضی قلابی برای ۱۲ زن

قاضی قلابی که با وعده‌ های مختلف از افراد زیادی کلاهبرداری کرده بود ۱۲ زن را نیز فریب داد تا از شوهران‌ شان جدا شوند و با او رابطه داشته باشند اما سرانجام دستگیر و پس از محاکمه با حکم سنگینی از سوی دادگاه مواجه شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل به‌دنبال شکایت چند نفر در دستور کار حفاظت اطلاعات قوه قضاییه در قم قرار گرفت. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد مردی با مدارک جعلی خودش را قاضی معرفی کرده و از شهروندان کلاهبرداری می‌کند. مرد شیاد با وعده واهی پرداخت وام از طرف بنیاد شهید شهروندان را فریب می‌داد و از آنها چک و سفته می‌گرفت اما در عین حال می‌گفت باید اول مبلغی را به‌حساب او واریز کنند. او از این طریق توانست دست‌کم 14نفر را فریب داده و از آنها کلاهبرداری کند. اما این همه جرائم قاضی قلابی نبود.

وقتی تحقیقات در این پرونده ادامه پیدا کرد معلوم شد که متهم نقشه‌های شوم دیگری نیز دارد و تلاش کرده تا 12زن را وادار به جدا شدن از شوهران‌شان کند تا با او ارتباط داشته باشند. در این شرایط بود که با حکم قضایی تصویر چهره بدون پوشش متهم منتشر و سرانجام وی دستگیر شد. همه شواهد و مدارک ازجمله مدارک جعلی کشف شده از متهم، همچنین اظهارات شاکیان علیه او بود. در این شرایط بود که پرونده اتهامی وی با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شد.

حجت‌الاسلام حسن غریب، دادستان عمومی و انقلاب قم در این‌باره گفت: جرائم این قاضی قلابی با نام مستعار سیدمحمد مهدی خوانساری، کلاهبرداری به مبلغ ۱۰۷ میلیون تومان، غصب عنوان قاضی دادگاه، جعل سند، استفاده از کارت جعلی قوه قضاییه، تشویق به فساد و فحشا و فراهم کردن موجبات آن است.

وی در ادامه گفت: پس از شکایت‌های متعدد و رصد اطلاعاتی ضابطان حفاظت اطلاعات و با وصول شکایت‌های مردمی متهم بازداشت شد. متهم به بهانه پرداخت وام بنیاد شهید از 14نفر مبلغ 107میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود و با وعده‌های واهی اقدام به تشویق زنان متعددی برای گرفتن طلاق از شوهرانشان با هدف برقراری رابطه با خود به بهانه ازدواج کرده بود.

دادستان قم در ادامه گفت: متهم پس از محاکمه به رد مال مبالغ کلاهبرداری شده به شاکیان، پرداخت جزای نقدی به میزان مبلغ کلاهبرداری شده در حق دولت، تحمل ۱۰ سال حبس و ۲سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد. وی ادامه داد: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را برای پیگیری‌های قضایی به ستاد خبری حفاظت اطلاعات دادگستری استان به شماره ۱۵۸۰ گزارش کنند.