۰ نفر

۲ هزار میلیارد ریال کالای غیراستاندارد از چرخه مصرف خارج شد

۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۲
کد خبر: 585419
۲ هزار میلیارد ریال کالای غیراستاندارد از چرخه مصرف خارج شد

معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی درباره میزان کالاهای منهدم شده در هشت ماهه امسال، گفت: حجم کالاهای انهدامی در این مدت تقریبا سه برابر مدت مشابه سال گذشته و بیش از ۲ هزار میلیارد ریال بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، «سیدحسین میرمعینی» در این باره اظهار داشت: در اجرای فرامین روسای قوا برای تعیین‌تکلیف اموال رسوبی در این سازمان، طی اقدامی جهادی و به‌منظور صیانت از سلامت و بهداشت جامعه و همچنین حمایت از تولیدکنندگان داخلی، معادل ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال کالای غیربهداشتی و غیرقابل مصرف توسط این سازمان از چرخه مصرف خارج شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۶ درصد رشد داشته است.

وی بیان‌داشت: ازجمله کالاهای امحا شده می‌توان به کالاهای سریع‌الفساد تاریخ گذشته، البسه مستعمل، انواع لوازم آرایشی بهداشتی غیر استاندارد، انواع دخانیات و داروهای فاقد مجوز بهداشت اشاره کرد که توسط مدیریت‌های اموال تملیکی سراسر کشور و با حضور نمایندگانی از مراجع ذی‌صلاح منهدم شد.

رسیدگی به وضعیت انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ۱۶ مهرماه امسال با بازدید رئیس‌جمهوری از انبارهای اموال تملیکی گمرک استان بوشهر، کلید خورد. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برای تعیین‌تکلیف اجناس موجود در انبارهای گمرک استان بوشهر به مسوولان مربوطه، سه ماه فرصت داد.

آیت‌الله رییسی همچنین از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواست تا اقدام‌های دولت در زمینه حل مشکل انبارهای اموال تملیکی، از ابتدای ورود دولت به این موضوع را به طور دقیق اطلاع‌رسانی کند.

بر اساس ضرب‌الاجل رئیس‌جمهوری، قوه قضاییه و دستگاه‌های ذی‌ربط سه ماه فرصت داشتند تا برای روشن شدن تکلیف اجناس و کالاهای موجود در این انبارها برنامه‌ریزی و اقدام کنند.