۰ نفر

معاون اول قوه قضاییه؛

تدوین سند جامع ارتباط با مردم در دستور کار قوه قضاییه است

۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۲۶
کد خبر: 582395
تدوین سند جامع ارتباط با مردم در دستور کار قوه قضاییه است

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه مسئولان قضایی نباید با ارباب رجوع برخورد نامطلوبی داشته باشند، گفت: تدوین سند جامع ارتباط با مردم در دستور کار قوه قضاییه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد مصدق صبح شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج به وظیفه مسئولان در قبال مردم تاکید داشت و اظهار کرد: باید عملکرد و دستاوردهای بسیج در این مدت تبیین شود.

معاون اول قوه قضاییه وظیفه بسیج را تمدن سازی عنوان کرد و ادامه داد: بسیجیان همواره در خط مقدم حضور داشتند؛ از سیل و زلزله گرفته تا تحصیلات و فضای نخبگانی به طوری که همین افراد واکسن‌ها را اختراع کردند.

وی در ادامه خطاب به مسئولان قضایی افزود: تحمل و سعه صدر باید در دستگاه قضایی بیشتر شود.

مصدق با اشاره به سند تحول دستگاه قضایی، گفت: باید با تولید برنامه و فعالیت‌های مختلف این سند اجرایی شود؛ در این راستا باید اولویت بندی و برنامه ریزی کرد تا بدانیم مباحث قضایی استان و پرونده‌های معوق در چه مواردی است.

معاون اول قوه قضاییه بر توسعه صلح و سازش در دستگاه قضا تاکید داشت و بیان کرد: این مسئله در قوه قضاییه در صدر برنامه‌ها قرار دارد لذا باید از طریق شورای حل اختلاف و یا دادسراها این موضوع گسترش یابد.

وی دیگر انتظار دستگاه قضا از مسئولان استان را حمایت جدی از واحدهای تولیدی برشمرد و افزود: باید با مدیران کارخانه‌ها جلساتی برگزار شود و از تعطیلی آن‌ها جلوگیری به عمل بیاید.

مصدق ادامه داد: اگر در اماکن تولیدی جرمی انجام شده باید به آن رسیدگی کرد اما نباید کارخانه تعطیل شود.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: سیاست‌های کلان و راهبردی قوه این است که حرکت پرشتاب در مسیر تحقق قوه هوشمند را داشته باشیم.

وی افزود: تدوین سند جامع ارتباط با مردم در دستور کار است زیرا باید بدانیم چطور با مردم برخورد کنیم؛ ارتباط با مردم و ارباب رجوع باید مورد توجه باشد زیرا حتی حق نداریم صدایمان را بر مردم بلند کنیم.

مصدق در انتها گفت: قوه قضاییه به دنبال تدوین سندی در راستای هم افزایی ۳ قوه و نگارش تفاهم نامه با دولت و مجلس در امور مختلف است تا مدیریت در استان‌ها تسهیل شود.