۰ نفر

پلیس راهور تهران مکلف به ارائه فهرست نقاط حادثه‌خیز شد

۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۵۳
کد خبر: 582075
پلیس راهور تهران مکلف به ارائه فهرست نقاط حادثه‌خیز شد

کارگروه تخصصی رسیدگی به سهم تقصیر موتورسیکلت‌سوارانی که در خطوط ویژه، آزادراه‌ها، تونل‌ها و مکان‌های ممنوعه تردد می‌کنند، با حضور نمایندگان پلیس راهور تهران بزرگ و شهرداری تهران در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، جاوید سوهانی، مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در این نشست گفت: استان تهران در سال جاری بیشترین آمار تصادفات را داشته و بر اساس آمار‌های واصله از سامانه سمپ، ایراد صدمه بدنی غیر عمدی بر اثر تصادفات رانندگی در شش ماهه اول سال رو به افزایش بوده است.

وی‌ افزود: موضوع مورد بحث این است که تاکنون پلیس راهور اقدامات موثری را در خصوص ساماندهی راکبین موتورسیکلت متخلف انجام داده‌ است؛ اما کماکان باید در جهت پیشگیری از تصادفات فوتی موتورسیکلت تمهیداتی اندیشیده شود.

وی در ادامه تصریح کرد: لازم است در جهت آموزش و فرهنگ ترافیک برای موتورسیکلت‌سواران اقدامات موثری صورت پذیرد؛ همچنین ارسال پیام‌های هشداردهنده به راکبین موتورسیکلت پرخطر می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری از تخلفات این افراد در جامعه داشته باشند.

سوهانی همچنین در خصوص رفع نقاط حادثه‌خیز در شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: پلیس راهور شرق و غرب باید لیست نقاط حادثه‌خیز خود را همراه تعداد آمار تصادفات شهرستان‌ها به این معاونت ارائه کنند تا از طریق دادستان‌های شهرستان‌ها در خصوص ترک فعل مدیران و رفع نقاط حادثه‌خیز پیگیری‌های لازم صورت پذیرد.

در این جلسه نماینده شهرداری تهران گفت: بیشترین آمار تصادفات مربوط به خطوط ویژه، پیاده روها، تونل‌ها و خطوط اضطرار بوده که ضرورت دارد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم برای رفع آن اقدام کند تا این امر ساماندهی شود.