۰ نفر

در نامه‌ای به رییس دستگاه قضایی مطرح شد؛

ابراز نگرانی جمعی از وکلای قوه قضاییه در خصوص ریاست آینده مرکز

۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۳۴
کد خبر: 581820
ابراز نگرانی جمعی از وکلای قوه قضاییه در خصوص ریاست آینده مرکز

جمعی از وکلا و کارشناسان مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه در نامه‌ای به رییس دستگاه قضایی نسبت به احتمال انتصاب فردی از غیر وکلا به عنوان جایگزین بهادری جهرمی در جایگاه ریاست این مرکز ابراز نگرانی کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین، متن این نامه به شرح زیر است:

«حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای محسنی اژه‌ای

ریاست محترم قوه قضاییه دامت برکاته

سلام علیکم

با احترام همانگونه که مستحضرید در روزهای اخیر جناب آقای دکتر بهادری جهرمی به عنوان سخنگوی دولت که جایگاهی بسیار مهم، کلیدی و حائز اهمیت می‌باشد منصوب گردیده و با توجه به ژرف‌نگری و توان مدیریتی بالا، بی‌شک همچون سال‌های مدیریت بر مرکز وکلا منشا خدمات بی‌نظیری در دولت سیزدهم خواهند بود.

اینجانبان از وکلا و کارآموزان مرکز وکلا، بر خود می‌بالیم که زمانی هر چند کوتاه تحت مدیریت ایشان که فردی حقوق‌دان و از شاکله وکلا بودند، شاهد رشد و بالندگی چشمگیر این نهاد بوده و از این جهت بسیار مفتخریم که جامعه هدفی به وسعت یک کشور می‌تواند از خدمات ایشان استفاده نماید.

اما نگرانی ما از این جهت است از نعمت حضور ایشان محروم شویم و در صورت  عدم حضور ایشان آیا جایگزین ایشان نیز مدیری هم‌تراز ایشان خواهد بود؟  آیا مدیر منتخب از حقوق‌دانان کشور خواهد بود؟ آیا مدیر منتخب فردی از خانواده بزرگ مرکز وکلا خواهد بود تا از نزدیک درد و رنج وکلا و کارشناسان این نهاد را چشیده و دنبال مرتفع‌کردن آن و تسهیل شرایط برای خدمت هر چه بیشتر به جامعه باشد؟

از طرفی همانطور که مستحضرید مرکز وکلا و خصوصا وکلای آن از بدو تاسیس تا کنون، به شدت مورد توهین و تمسخر برخی از وکلای کانون‌های وکلا قرار گرفته‌اند که متاسفانه در دوره‌های ریاست قبلی هیچگونه برخوردی با این عده قلیل صورت نگرفته و باعث سرخوردگی وکلای این نهاد شده بود که خوشبختانه با مدیریت و ارشادات دکتر بهادری جلوی خیلی از این بی‌اخلاقی‌ها گرفته شده است.  

 در وضعیت فعلی شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی افراد خارج از بدنه مرکز وکلا احتمال جایگزینی دارند و احتمالا از قضات محترم قوه انتخاب شوند. هر چند قضاوت از شریف‌ترین شغل‌ها و قضات محترم از پاکدست‌ترین افراد جامعه می‌باشند لیکن این مساله به دلیل تجربه تلخ دو دوره ریاست دو‌ تن از قضات شریف بر مرکز وکلا که علت آن عدم درک متقابل میان ایشان و اعضای محترم مرکز وکلا بوده، موجبات نگرانی جمع کثیری از اعضای این نهاد را فراهم آورده است. 

در آخر از شما عالم فرهیخته و دانشمند که عمر شریف خود را صرف خدمت‌رسانی به جامعه نموده‌اید، عاجزانه تقاضا می‌نماییم که ریاست مرکز را از مدیران حقوق‌دان مرکز وکلا برگزینید تا ان‌شاءالله با رهنمودهای جنابعالی شاهد پیشرفت هر چه بیشتر مرکز وکلا به جهت ارائه خدمات حقوقی ارزان‌قیمت به آحاد جامعه که نتیجه آن رضایت عمومی از دستگاه قضا خواهد بود، باشیم. 

اللهم وفقنا لما تحب و ترضی

با تجدید احترام»