۰ نفر

برای جلوگیری از رودخانه‌ خواری؛

نخستین رودخانه گلستان سنددار شد

۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴
کد خبر: 581606
نخستین رودخانه گلستان سنددار شد

رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان و تلاش اداره ثبت اسناد و املاک استان، سند مالکیت رودخانه گز وطنا به مساحت ۳۴ هکتار صادر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، حیدر آسیابی افزود: برای حفظ حریم و بستر این رودخانه و جلوگیری از رودخانه‌خواری، سه فقره سند مالکیت این رودخانه در شهرستان‌های بندرگز، ترکمن و کردکوی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی شرکت آب منطقه‌ای گلستان صادر شد.

رییس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه تثبیت حریم و بستر رودخانه‌ها برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و کاستن از خسارت‌های سیل ضروری است، از مسئولان آب منطقه‌ای استان خواست که برای سنددار شدن همه رودخانه‌های استان با اداره کل ثبت اسناد و املاک همکاری کنند.

آسیابی ادامه داد: صدور سند تالاب‌ها، جنگل‌ها، مراتع و سواحل استان نیز در حال انجام است و تاکنون یک میلیون و ۲۵۴ هزار هکتار یعنی معادل ۹۹ درصد این عرصه‌ها، حدنگاری و تثبیت شده است و کار یک درصد باقی مانده نیز تا پایان آبان امسال انجام می‌شود.

یک ماه پیش هم سند تالاب‌های بین‌المللی آلاگل و آلماگل گنبدکاووس به مساحت ۲۰۰۰ هکتار به نام سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور صادر شد.