۰ نفر

سرقت میلیاردی از یک مجرم سابقه دار

۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۸:۲۳
کد خبر: 578746
سرقت میلیاردی از یک مجرم سابقه دار

مردی که متهم است از خانه یک مجرم سابقه‌دار سرقت کرده، در جریان محاکمه مدعی شد به دلیل این‌که چندبار شاکی را به پلیس لو داده حالا شاکیان شکایت واهی را برای به دردسر انداختن او مطرح کرده‌است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از دو سال قبل و با گزارش سرقت میلیاردی از خانه‌ای در دستور کار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. ماموران پس از حضور در محل و بررسی صحنه سرقت به تحقیق از شاکی پرداختند که او گفت: ساعت ۱۰شب همراه همسرم به خانه پسر بزرگمان رفتیم. پسر کوچکم در خانه ماند. وقتی آخر شب برگشتیم، متوجه سرقت از خانه‌مان شدیم. سارقان در حالی‌که اسلحه، دستبند و اسپری اشک‌آور همراه داشتند، به زور وارد خانه شده و پسرم را با دست و پای بسته در سرویس بهداشتی زندانی کردند. دزدان حدود یک میلیارد تومان پول، طلا و لوازم با ارزش از خانه سرقت کردند.

شاکی ادامه داد: من و چهار پسرم چند بار به اتهام نگهداری موادمخدر دستگیر شدیم و ماموران وارد خانه‌مان شدند. یکی از افرادی که اطلاعات ما را به ماموران می‌داد، مهران نام دارد. پسرم می‌گوید، زمان سرقت متوجه شده یکی از سارقان مهران است. او همراه سه مرد قوی‌هیکل این سرقت را رقم زده‌بودند.

در ادامه مهران دستگیر شد اما شرکت در این سرقت را انکار کرد و گفت: من شاکی و پسرانش را لو داده و با پلیس همکاری داشتم اما مرتکب سرقت نشدم. با گذشت دو سال از این سرقت و در حالی که مهران منکر سرقت بود، پرونده برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. ابتدای این جلسه، شاکی به قضات گفت: پسرم گفته مهران را از روی هیکلش شناسایی کرده‌است. او پیش از این در خانه ما مواد دیده و جای وسایل را می‌دانست. اگر جرمش را گردن بگیرد، رضایت می‌دهم.

سپس مهران در جایگاه قرار گرفت و گفت: من با پلیس همکاری دارم و پیش از این چند بار متوجه وجود موادمخدر در خانه شاکی شده و او را لو داده‌ام. او با این شکایت مرا به دردسر انداخته تا از این محل بروم و دوستان قاچاقچی‌اش، به راحتی در منطقه فعالیت کنند. شاکی برای انتقام از من این شکایت را مطرح کرده‌است.

در پایان دادگاه، وکیل متهم در دفاع از او گفت: موکلم مردی خوشنام است و هیچ سابقه کیفری ندارد. او پس از دستگیری درخواست کرده‌بود تلفن‌همراهش نقطه‌زنی شود تا محل‌هایی که شب حادثه در آنجا بوده مشخص شود. همچنین دوربینی ورود مردان مسلح به خانه شاکی را ندیده‌است. به نظر می‌رسد آنها با انگیزه‌ای عجیب چنین شکایتی را از موکلم مطرح کرده‌اند.پس از رسیدگی به این پرونده، قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.