۰ نفر

مرزبانان ترکمنستان قاتل چوپان ایرانی شدند

۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۷:۴۳
کد خبر: 578392
مرزبانان ترکمنستان قاتل چوپان ایرانی شدند

چوپان ایرانی که در مرزهای شمال شرقی کشور در حال چرای گوسفندان بود، ناگهان مسیر را گم کرد و اشتباهی وارد مرز ترکمنستان شد و همین اشتباه به قیمت جانش تمام شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری،  چند روز پیش خانواده مردی 41ساله به دادسرای جنایی تهران رفتند و خواستار رسیدگی به پرونده قتل این مرد شدند.  به گفته آنها، مقتول که چوپان و ساکن یکی از شهرهای شمال ‌شرق کشور بود، توسط مرزبانان کشور ترکمنستان به قتل رسیده بود و مطابق قانون، پرونده باید در دادسرای جنایی تهران رسیدگی می‌شد. 

یکی از بستگان مقتول در ادامه توضیح داد: مقتول معمولا برای چرای گوسفندانش به دشت‌ها و کوهستان‌های اطراف روستا در مرز ترکمنستان می‌رفت، اما اوایل امسال، وقتی چرای گوسفندان تمام شد و او قصد بازگشت به خانه را داشت ناگهان مسیر را گم کرد.

ظاهرا او بی‌آنکه متوجه شود از مرز ایران و ترکمنستان عبور کرده و وارد کشور ترکمنستان شده بود. در ادامه نیز 3 مرزبان ترکمنستانی به سمت او هجوم برده و  وی را به باد کتک گرفتند.  آنها سپس مرد چوپان را به بیمارستان انتقال دادند، اما به دلیل صدماتی که به سرش وارد شده بود، وی جان باخت.

با شکایت این خانواده و به دستور قاضی ساسان غلامی، بازپرس جنایی تهران،  تحقیقات در این باره آغاز و مشخص شد که 3 مرزبان به تصور اینکه چوپان ایرانی قصد ورود غیرقانونی به خاک کشورشان را داشته است با او درگیر شده اند. هم‌اکنون تحقیقات در این پرونده زیر نظر قاضی جنایی و از سوی اینترپل ایران ادامه دارد.