۰ نفر

مظفری هشدار داد؛

انفصال از خدمت مسئولان در صورت عدم اجرای احکام دیوان عدالت اداری

۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۳۹
کد خبر: 577102
انفصال از خدمت مسئولان در صورت عدم اجرای احکام دیوان عدالت اداری

رییس دیوان عدالت اداری گفت: درصورت استنکاف از اجرای احکام دیوان عدالت اداری از سوی دستگاه‌های اجرایی، حکم مستنکف به انفصال از خدمات دولتی قطعی است.

به گزارش اقتصادآنلاین ، حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری در نطق پیش از دستور جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری، به سفر اخیر استان خوزستان و ملاقات مردمی که با حدود ۳۰۰ نفر از اهالی استان صورت گرفت، اشاره کرد و گفت: بیشتر اعتراض های مردم در خصوص عدم اجرای احکام دیوان  از سوی دستگاه های اجرایی بود.

وی بر‌ لزوم جدیت و اهتمام بیشتر در اجرای احکام دیوان تاکید کرد و گفت: همه قضات و مدیران دیوان عدالت اداری باید در اجرای احکام دیوان با جدیت بیشتر و بدون اغماض و ملاحظه شرایط، با قاطعیت ورود پیدا کنند.

وی افزود: حجم زیادی از آرای دیوان عدالت اداری اجرا می شود اما به چشم نمی آید، اما همان تعداد اندکی از آرای دیوان که در اجرای آن از سوی دستگاه های اجرایی مشکل ایجاد می شود موجب نارضایتی مردم از دیوان و دستگاه اجرایی مربوطه می شود.

مظفری با تاکید بر اینکه قانون برای ثبت در تاریخ وضع نشده است بلکه باید اجرا شود، گفت: در صورت استنکاف از اجرای احکام قطعی دیوان عدالت اداری از سوی دستگاه های اجرایی در اعمال ماده ۱۱۰ و ۱۱۲ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری که حکم به انفصال موقت از خدمات دولتی برای مستنکف است، کوتاه نیایید اما از چارچوب قانون هم خارج نشوید چرا که قانون برای احقاق حق نوشته شده است.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه در جایگاه عدل قرار داریم و خارج از چارچوب قوانین نمی توانیم رای صادر کنیم، افزود: باید به جایگاه حساسی که در آن قرار گرفته ایم توجه ویژه داشته باشیم و با مشورت و خرد جمعی آراء صادر شود و تحت تاثیر حواشی، توصیه و سفارش های بیرونی رای صادر نشود.