۰ نفر

آغاز پیگیری‌های قضایی درباره مرگ سریالی کارگران در زنجان

۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۵۰
کد خبر: 576674
آغاز پیگیری‌های قضایی درباره مرگ سریالی کارگران در زنجان

در پی مرگ سه کارگر «کارخانه فولاد البرز ناب آرش» زنجان بر اثر گازگرفتگی، دادستان مرکز استان بلافاصله به موضوع ورود کرد و پرونده قضایی تشکیل داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  میزان، حجت‌الاسلام‌ کرمی از صدور دستورات لازم به نیروی انتظامی و اداره کار جهت پیگیری موضوع مرگ سه کارگر «کارخانه فولاد البرز ناب آرش» زنجان بر اثر گازگرفتگی، خبر داد و اظهار کرد: عوامل انتظامی فورا مامور شدند که محل حادثه را تحت نظارت و کنترل قرار دهند و خطاب به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز دستورات لازم جهت تعیین بازرسان مجرب، شناسایی علت حادثه و پرداخت حق و حقوق اولیای دم و مصدومان صادر شد.

دادستان زنجان با اشاره به اینکه بازرسان در حال انجام کارشناسی‌های لازم به منظور شناسایی دقیق مقصر یا مقصرین حادثه هستند، تصریح کرد: به محض تکمیل تحقیقات و ارائه گزارش کارشناسی، با مسببان برخورد قاطع خواهد شد.

بر اساس این گزارش، سه شنبه چهارم آبان ماه در پی بروز یک حادثه کاری در شرکت فولاد ناب آرش ابهر زنجان، سه کارگر جان خود را از دست دادند و چهار نفر دیگر مسموم شدند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در این زمینه گفته بود: یک نفر از کارگران جهت رفع گرفتگی یکی از دهانه‌های ورودی مخزن آهن اسفنجی اقدام می‌کند که متاسفانه به دلایل نامشخص به درون مخزن مخروطی‌شکل حاوی گاز ازت (N ۲) سقوط می‌کند و به دنبال آن ۲ کارگر دیگر برای نجات جان همکار حادثه‌دیده می‌شتابند که خود نیز دچار مسمومیت شدید می‌شوند و فوت می‌کنند. در پی آن چهار کارگر دیگر نیز گرفتار مسمومیت می‌شوند و به مراکز درمانی انتقال می‌یابند.