۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

صدور سند مالکیت برای دو تالاب بین‌المللی گلستان

۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۵۷
کد خبر: 576374
صدور سند مالکیت برای دو تالاب بین‌المللی گلستان

با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت‌المال، سند مالکیت دو تالاب بین المللی استان گلستان صادر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، حیدر آسیابی رییس کل دادگستری گلستان در این باره گفت: با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان و تلاش اداره ثبت اسناد و املاک استان، سند مالکیت تالاب‌های بین المللی آلماگل و آلاگل در شهرستان گنبدکاووس به مساحت ۲۰۰۰ هکتار صادر شد.

وی افزود: برای حفظ حریم این تالاب‌ها و جلوگیری از زمین‌خواری، سند مالکیت این زمین‌ها به نام سازمان جنگل‌ها و مراتع صادر شده است و سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند با انجام مراحل قانونی این اسناد را به نام خود انتقال دهد.

آسیابی ادامه داد: سند تالاب بین‌المللی آجی گل گنبدکاووس هم پیش‌تر در دل اراضی منابع طبیعی، حدنگاری و سند آن صادر شده است.

رییس کل دادگستری گلستان اظهار کرد: تعیین حد و مرز اراضی ملی و منابع طبیعی و صدور سند مالکیت یکی از اولویت‌هایی است که در شورای حفظ حقوق بیت‌المال گلستان دنبال می‌کنیم و با تلاش شبانه روزی همکاران ما در اداره کل ثبت اسناد و مالکیت استان تاکنون حدنگاری حدود ۹۶ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی استان انجام شده و اسناد آن‌ها به تدریج در حال صدور است.

سه تالاب بین‌المللی واقع در ناحیه شمالی و مرزی گنبدکاووس شامل آلاگل، آلماگل و آجی‌گل در مجموع حدود ۳۰۰۰ هکتار مساحت دارند.