۰ نفر

بازدید معاون رییس جمهوری از ندامتگاه زنان تهران

۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۳۰
کد خبر: 575750
بازدید معاون رییس جمهوری از ندامتگاه زنان تهران

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از ندامتگاه زنان استان تهران بازدید و در جریان روند فعالیت این مرکز قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین، انسیه خزعلی روز جمعه با حضور در ندامتگاه زنان واقع در شهرستان ری، ضمن نشست با مسئولان سازمان زندان‌ها، از نزدیک با تنی چند از مددجویان دیدار و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

در جریان این بازدید، خزعلی با حضور در بخش‌های مختلف ندامتگاه زنان، از نزدیک در جریان روند خدمت‌رسانی به این افراد قرار گرفت و از نزدیک با مسائل و مشکلات آنان آشنا شد.

بازدید از بندهای مختلف ندامتگاه، واحد اشتغال، نمایشگاه توانمندی مددجویان، کتابخانه و سالن آمفی‌تئاتر ندامتگاه زنان از دیگر برنامه‌های معاون رییس جمهوری در امور خانواده و زنان در بازدید از این مرکز بود.

در جریان این بازدید، تنی چند از کارکنان این ندامتگاه نیز مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را با معاون رییس جمهوری در میان گذاشتند.

مدیرکل زندان‌های استان تهران در جریان این بازدید گفت: مهمترین اصل در حضور افراد در ندامتگاه، توانمندسازی آنان است تا پس از طی کردن دوره محکومیت بتوانند زندگی خود را به درستی اداره کنند.

علی رستمی افزود: حضور فرد در ندامتگاه، باعث می‌شود تا چرخه بزهکاری ادامه داشته باشد به ویژه که برخی از زنانی که به دلایل مختلف دچار محکومیت شده و در ندامتگاه به سر می‌برند، خود سرپرست خانواده هستند و فرزندان آنان با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای قطع زنجیره بزهکاری، همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها باید وارد میدان شوند و هر یک، نقش خود را به درستی ایفا کنند.

رستمی اظهار کرد: در دولت قبل، تفاهم‌نامه‌ای با معاونت امور خانواده و زنان ریاست جمهوری در خصوص کمک به اشتغال بانوان منعقد شده بود که به طور قطع نگاه دولت سیزدهم در همراهی با مسئولان قضایی می‌تواند زمینه را برای آموزش، اشتغال و حمایت از بانوان پس از طی دوران محکومیت فراهم کند.

وی گفت: اطلاعات کلیه مددجویان پس از ترخیص از ندامتگاه ثبت شده و موجود است که با استفاده از این آمار می‌توان افراد را رهگیری و نیازهای آنان را با کمک دولت، خیران و سازمان‌های مردم نهاد برطرف کرد تا چرخه بزهکاری قطع شود.