۰ نفر

آغاز رسمی فعالیت «میانجیگران» در کشور

۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۱
کد خبر: 571829
آغاز رسمی فعالیت «میانجیگران» در کشور

مراسم اعطای پروانه نخستین دوره میانجی‌گری برگزار شد و میانجیگران رسما کار خود را آغاز کردند.

 به گزارش اقتصادآنلاین، حجت‌الاسلام صادقی رییس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در حاشیه این مراسم اظهار کرد: عزیزانی از سراسر کشور در آزمون شرکت کردند و در ادامه ۱۵۰۰ نفر در ابتدا گزینش شدند. سپس در گزینش‌های بعدی حدود ۵۰۰ نفر توانستند در آزمون‌ها موفق شوند و در حال حاضر پروانه‌های آنها آماده تحویل شده و می‌توانند کار خود را آغاز کنند.

وی تصریح کرد: به طور رسمی از امروز امر میانجی‌گری در کشور آغاز شد.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف کشور با بیان اینکه میانجی‌گری یک تاسیس مهم قضایی است، اظهار کرد: این افراد از بخش خصوصی هستند و بر اساس ماده ۳۲ قانون آیین دادرسی کیفری دادسرا‌ها می‌توانند پرونده‌ها و شکایات قابل گذشت را به میانجی‌گران بسپارند.

صادقی افزود: این افراد کسانی هستند که توانایی مصالحه میان مردم را دارند و امیدواریم در حل و فصل اختلافات کیفری مردم توفیق پیدا کنند.

وی با اشاره به تسریع در به سرانجام رسیدن امور با استفاده از ظرفیت میانجی‌گری به جای مراجعه به دادگاه، تصریح کرد: این موضوع سبب کاهش اطاله دادرسی و کاهش هزینه‌های مردم می‌شود و آثار و برکات زیادی به همراه دارد.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف کشور با تشریح سه مسیر ورود پرونده به عرصه میانجی‌گری گفت: یک مسیر از دادسرا‌ها و دادگاه‌هاست، مسیر دوم از شورا‌های حل اختلاف و مسیر سوم مراجعه مستقیم مردم به میانجی‌گران است.