۰ نفر

آغاز بررسی قصور مدیران در موضوع احیای خلیج گرگان

۲۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶
کد خبر: 571412
آغاز بررسی قصور مدیران در موضوع احیای خلیج گرگان

رییس کل دادگستری استان گلستان از آغاز بررسی قصور مدیران در موضوع احیای خلیج گرگان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، حیدر آسیابی در نشست «چالش‌های زیست‌محیطی خشک‌شدن خلیج گرگان» که در جزیره آشوراده برگزار شد، تصریح کرد: ما معتقدیم درباره خلیج گرگان حقوق عامه تضییع شده است و دامنه این تضییع هر روز گسترده‌تر می‌شود ولی در عمل هیچ عزم و اراده‌ای در استان و سطح کشور برای رفع این مشکل دیده نشده است.

وی افزود: در دستگاه قضایی استان بصورت جدی از مسئولان اجرایی و متولی امر مطالبه می‌کنیم و اعتقاد ما این است که در این بخش ترک فعل اتفاق افتاده است و بصورت ویژه بررسی می‌کنیم چه پیگیری‌هایی برای احیای خلیج گرگان صورت گرفته و نتیجه آنها چه بوده است.

رییس کل دادگستری استان گلستان، نبود یک مدیریت متمرکز مسئولیت‌پذیر را مشکل اصلی برای احیای این خلیج دانست و اظهار کرد: به جای اینکه دستگاه‌های متولی در این زمینه مطالبه‌گری و برای حل مشکل چانه‌زنی کنند، دستگاه‌های قضایی و نظارتی به موضوع ورود کرده و از این دستگاه‌ها می‌خواهند که به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

آسیابی با بیان اینکه موضوع خلیج گرگان فقط مربوط به استان گلستان نیست، گفت: باید مطالبه فراگیر و ملی برای کمک به احیای این خلیج صورت بگیرد وگرنه عواقب آن فراتر از استان، حتی کشور‌های منطقه را نیز درگیر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: نمایندگان استان هم باید ورود جدی به این موضوع داشته باشند و در سفر‌های استانی رئیس جمهوری، اختصاص ردیف اعتباری ویژه برای احیای خلیج گرگان مطالبه اصلی استان باشد تا برای احیای این خلیج اقدام اساسی صوت گیرد و بتوانیم جلوی آثار مخرب محیط زیستی را بگیریم.

رییس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه از زمان بروز این معضل تاکنون به جز چند جلسه و چند مصوبه برای رفع کوتاه‌مدت مشکل که آن هم بر زمین مانده، در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده، بر ضرورت پیگیری اجرای مصوبات کمیته ملی احیای تالاب‌ها تاکید کرد.