۰ نفر

بخشش قاتل فرزند پس از ۱۰ سال

۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۴
کد خبر: 570764
بخشش قاتل فرزند پس از ۱۰ سال

مردی بعد از گذشت ۱۰ سال از قتل تنها فرزند پسرش که در جریان یک درگیری در کرج به دست مردی به نام احمد به قتل رسیده بود، قاتل او را فقط به خاطر رضای خدا و بدون هیچ چشم‌داشتی بخشید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از روزنامه شرق، دادگاه حکم بر قصاص احمد را ۱۰ سال پیش صادر کرده بود و احمد روزهایی کمتر از انگشتان یک دست با اجرای حکم فاصله داشت. قصه تلخ و دردناک تمام محکومان به قصاص مشترک است؛ پایانی که برای آنها به اعدام با چوبه دار ختم می شود، اما پایان قصه این پرونده متفاوت بود.

غلامعلی مرادیان، پدر احسان، به گفته خودش با خدا معامله کرد و به سوی نور و روشنایی رفت. او قاتل را بدون دریافت یک ریال بخشید. غلامعلی مرادیان با این کار خود همگان را به تحسین واداشت. این پدر داغدیده ۱۰ سال تمام، جامه سیاه عزا را از تن بیرون نیاورد و در گوشه‌ای از منزل محقر روستایی‌اش عزلت نشینی پیشه کرد. غلامعلی قهرمان در این روزهای تلخ، با بخشش و بزرگی خود، خون تازه‌ای در رگ‌های صلح تزریق کرد.

یازدهم تیر سال ۱۳۹۱ به خاطر دفع نخاله‌های ساختمانی در شهرستان کرج نزاعی دسته جمعی بین پنج نفر به وقوع پیوست که در نهایت این نزاع منجر به زخمی شدن چهار نفر و کشته شدن جوانی ۲۵ ساله به نام احسان شد. پس از آن تمام عوامل نزاع از سوی پلیس دستگیر و بازداشت شدند. در جریان محاکمه، احمد، متهم ردیف اول، در جایگاه متهم ایستاد و به قتل احسان با واردکردن دو ضربه با پیچ گوشتی اعتراف کرد.

احمد به دادگاه گفت: «با خودروی سواری خود از محل درگیری در حال عبور بودم که ناگهان دیدم چهار نفر با هم درگیر شده‌اند و همگی به یک نفر حمله کرده بودند. جلوتر که رفتم، دیدم سه نفر در حال کتک زدن برادرم هستند. من هم سراسیمه به آنها رسیدم و در دفاع از برادرم با پیچ گوشتی ضرباتی را به حمله کنندگان زدم. قصد داشتم به بازوی مقتول ضربه بزنم، اما او جابه جا شد و متاسفانه ضربه من به میان کتف او برخورد کرد و باعث مرگ مقتول شد».

او سپس از دادگاه و اولیای دم عذرخواهی و درخواست بخشش کرد.

پس از جلسات متعدد دادگاه، احمد به عنوان عامل اصلی قتل به قصاص محکوم شد و دو متهم دیگر پرونده هر کدام به دو سال حبس تعزیری و دو متهم دیگر نیز هر کدام به شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

سپس احمد تا زمان اجرای حکم قصاص به زندان رجایی‌شهر کرج انتقال داده شد.

تلاش برای سازش با خانواده مقتول ۱۰ سال به درازا کشید که نهایتا پنجشنبه گذشته با تلاش گروه صلح یاران و مسئولان قضایی، پدر مقتول رضایت داد.