۰ نفر

اژه‌ای در دیدار جبلی؛

صداوسیما می‌ تواند در پیشگیری از جرم به قوه قضاییه کمک کند

۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۹
کد خبر: 570734
صداوسیما می‌ تواند در پیشگیری از جرم به قوه قضاییه کمک کند

رییس قوه قضاییه گفت: صداوسیما از مسیر افزایش همه‌جانبه دانش و آگاهی‌های حقوقی و همچنین تبیین حقوق عامه مردم می‌تواند دستگاه عدلیه را در پیشگیری از جرم و کاهش پرونده‌ها یاری دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین، پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما ظهر امروز با حضور در دفتر رییس قوه قضاییه با حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای دیدار و گفت‌وگو کرد.

رییس دستگاه قضا در این دیدار ضمن تبریک به رئیس جدید سازمان صداوسیما به دلیل کسب اعتماد مقام معظم رهبری، به نقش بی‌بدیل رسانه ملی در جلب اعتماد و ایجاد امید در مردم اشاره کرد و گفت: صداوسیما نقش بی‌بدیلی در اطلاع‌رسانی و ارتقابخشی آگاهی عمومی در کشورمان دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که رسانه ملی در دوره جدید بتواند با بهره‌گیری از رهنمود‌های حکیمانه مقام معظم رهبری در ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی، هدایت فرهنگی و ایجاد امید در بین آحاد ملت به‌خصوص جوانان، نقش‌آفرینی موثری داشته باشد.

رییس دستگاه قضا همچنین گفت: صداوسیما از مسیر افزایش همه‌جانبه دانش مردم به ویژه در حوزه مسائل اجتماعی، حقوقی و قضایی، می‌تواند دستگاه عدلیه را در پیشگیری از جرم و کاهش پرونده‌ها یاری دهد.

محسنی اژه‌ای اظهار کرد: قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی به موضوع صیانت از حقوق عامه و اجرای عدالت، نظارت و شفاف‌سازی و مبارزه با فساد در جهت ارتقای سلامت نظام اداری و بهبود خدمت‌رسانی همه دستگاه‌ها به مردم عزیز توجه ویژه دارد و رسانه ملی با تولید محتوای غنی در این زمینه می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند.

پیمان جبلی نیز در این دیدار با تقدیر از رویکرد دستگاه قضا در حمایت و هم‌افزایی با رسانه ملی در دوره تحول و تعالی اظهار کرد: صداوسیما در شرایط دشوار فعلی که دشمن با جنگ رسانه‌ای تلاش می‌کند اعتماد و امید مردم را مخدوش کند، برای پیشبرد مأموریت‌هایش نیازمند حمایت همه ارکان حاکمیت است.

وی بر هم‌افزایی واقعی و همکاری هرچه بیشتر رسانه ملی با دستگاه قضا در راستای ارتقای دانش حقوقی مردم در جهت کاهش معضلات اجتماعی و مشکلات مراجع قضایی تاکید کرد و از قوه قضاییه خواست زمینه و بستر‌های لازم برای تولید محتوا در خصوص موضوعات قضایی مبتلابه جامعه را فراهم کند.