۰ نفر

ورود دادستانی اصفهان به موضوع عرضه روغن‌ های موتور تقلبی

۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۱۱
کد خبر: 570152
ورود دادستانی اصفهان به موضوع عرضه روغن‌ های موتور تقلبی

معاون دادستان اصفهان از ورود دادستانی این استان به موضوع عرضه روغن‌های موتور تقلبی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد محسنی تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته وجود روغن‌های موتور برخی برند‌های خارجی علی‌رغم عدم ثبت سفارش و عدم واردات آن طی چند سال گذشته به کشور حکایت از قاچاق و یا عرضه گسترده روغن‌های تقلبی داشته و هر ساله به خاطر استفاده از این روغن‌ها در وسایل نقلیه میلیارد‌ها تومان خسارت و هزینه به مردم تحمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه عرضه این روغن‌ها قابل تعقیب کیفری است، افزود: در این راستا طی دستوری به پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان مأموریت داده شده تا با حضور نمایندگان ادارات تعزیرات، صمت، استاندارد و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان نسبت به بازرسی از واحد‌های عرضه اقدام و در صورت کشف روغن‌های غیر مجاز و تقلبی نسبت به توقیف و تشکیل پرونده علیه متخلفان اقدام شود.

محسنی اظهار کرد: افرادی که مبادرت به فعالیت در این زمینه می‌کنند و با وجود اطلاع‌رسانی‌های انجام‌شده، با علم و اطلاع روغن‌های تقلبی را به فروش می‌رسانند، از لحاظ حقوقی و کیفری نیز نسبت به مصرف‌کنندگان مسئولیت دارند و عمل ایشان از مصادیق کلاهبرداری خواهد بود.

معاون دادستان اصفهان همچنین از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده موارد تخلف، مراتب را از طریق سامانه دیده‌بان‌های مردمی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه (سجام) به دادستانی مرکز استان گزارش و وضعیت پیگیری آن را به صورت برخط ملاحظه کنند.