۰ نفر

دادستان کل کشور:

مدیران از تحمیل هزینه به بیت‌المال پرهیز کنند

۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۹:۰۴
کد خبر: 569499
مدیران از تحمیل هزینه به بیت‌المال پرهیز کنند

دادستان کل کشور با اشاره به جایگاه نظارتی دستگاه قضا در زمینه حسن اجرای قانون تاکید کرد: مدیران از انجام هرگونه اقدامی که موجب تحمیل هزینه به بیت المال شود پرهیز کرده و به دنبال تسهیل امور مردم باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در بازدید از نواحی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد افزود: در دوران تحول و تعالی دستگاه قضایی همواره بر تسهیل امور مراجعان در چارچوب قوانین و مقررات تاکید شده و در این زمینه بهره گیری از فناوری های نوین می‌تواند بسیار اثربخش باشد که در مشهد نمونه های خوبی از این گونه اقدامات قابل مشاهده است.

وی با قدردانی از فعالیت های ارزشمند در دست اقدام در زمینه دفاع از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرایم بر استمرار این گونه اقدامات تاکید کرد.

دادستان کل کشور گفت: توجه به ارتقای آگاهی های عمومی بسیار مهم است، مسایل و مفاهیم حقوقی باید به زبان ساده برای مردم بازگو شود تا موثر واقع شود و در این زمینه رسانه ها نقش مهمی ایفا می کنند.

منتظری با اشاره به لزوم استمرار حرکت تحولی در دستگاه قضایی افزود: تلاش زیادی در این راستا از جمله در زمینه الکترونیکی کردن فرایندهای دادرسی درحال انجام است و کارهای ارزشمندی در این بخش در حال اجراست که بر این اساس واحدهای قضایی باید نسبت به هم افزایی و انتقال تجربیات نوآورانه و مبتکرانه خود اقدام کنند. 

وی ادامه داد: کارها باید با انگیزه بالا و مسوولانه پیگیری و به انجام برسد تا شاهد حل مشکلات ‌باشیم و در این زمینه به نیروی انسانی باید به مثابه یکی از مهمترین ارکان تحول و تعالی سازمانی نگریسته شود که دستگاه قضایی از این منظر در بردارنده سرمایه انسانی بسیار ارزشمندی است.

دادستان کل کشور گفت: اقدامات باید متناسب با نیازهای روز انجام شود که شاهد فعالیت های تحولی خوبی در مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی به ویژه در زمینه  دفاع از حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرایم، توجه به اقشار آسیب دیده و در معرض آسیب مانند زنان، کودکان و حفظ حقوق بیت المال در حال انجام است .

محمد حسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مشهد نیز با تشریح اقدامات در دست اجرای این مجموعه قضایی گفت: اجرای طرح های نوآورانه از جمله طرح ساماندهی ارجاع، طرح های حمایتی از زنان و کودکان کار، مبارزه با مفاسد، طرح های مربوط به حاشیه شهر، طرح های متعدد پیشگیرانه و پیشدستانه و مانند آنها موجب افزایش رضایتمندی عمومی شده و در این زمینه تلاش شده تا از ظرفیت های مردمی به نحو مطلوبی استفاده شود.

بنا بر این گزارش دادستان کل کشور از مجتمع دادسرایی ثامن مشهد و همچنین مجموعه دادسرایی سرپرستی مشهد بازدید کرد.