۰ نفر

با دستور دادستانی شیراز؛

محصولات مزارع آبیاری‌ شده با فاضلاب امحا شد

۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۱۴
کد خبر: 568411
محصولات مزارع آبیاری‌ شده با فاضلاب امحا شد

طی ماه‌ های اخیر تصاویری از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در جنوب شیراز در رسانه‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی منتشر شد که پیگیری معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس را در پی داشت و در نهایت، محصولات این مزارع از بین برده شدند و برای ۲۱ نفر از کشاورزان متخلف نیز پرونده قضایی تشکیل شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، دادگستری استان فارس اعلام کرد: در پی اطلاع رسانی رسانه‌های فارس از آبیاری برخی از مزارع جنوب شیراز با فاضلاب شهری، معاون صیانت از حقوق عامه دادستانی مرکز استان پس از بررسی ، موضوع برخورد با عوامل این اقدام را در دستور کار قرار داد و پس از پیگیری و بررسی موضوع در جلسه مشترک با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه های مسئول، دستور امحای محصولات کشاورزی آلوده به فاضلاب شهری را صادر کرد.

معاون دادستان شیراز در این خصوص با بیان اینکه متخلفین متهم به تهدید علیه بهداشت عمومی هستند، گفت: از بین بردن محصولات این مزارع پس از از اطلاع رسانی ، آموزش و صدور اخطاریه های لازم و عدم توجه متخلفین صورت گرفت.

وی از تشکیل پرونده قضایی در شعبه ویژه برای ۲۱  نفر از کشاورزان متخلف در روستای های گرد خون، ترکان و بلوار اتحاد در منطقه جنوب شیراز خبر داد و بیان داشت: اقدام بازدارنده و امحاء مزارع آلوده با حضور نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی ، دانشگاه  علوم پزشکی شیراز و سایر دستگاه های ذیربط و نظارت نماینده دادستانی انجام شد.

ابراهیم ابراهیمی با اشاره بر ممنوعیت استفاده از فاضلاب خام در مزارع کشاورزی بر ضرورت اقدام فوری جهت ساماندهی منشاء فاضلاب از سوی دستگاهای متولی تأکید کرد.

در هفته های اخیرآبیاری برخی مزارع کشاورزی جنوب شیراز با فاضلاب خام جاری در این منطقه مورد اعتراض شهروندان قرار گرفته بود که با ورود دادستانی مرکز استان محصولات کشت شده در این مزارع آلوده امحا و متخلفین به دلیل عدم توجه به تذکرات قانونی تحت تعقیب قرار گرفتند.