۰ نفر

ورود دستگاه قضایی برای حل معضل سه بزرگراه پرتصادف تهران

۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۵
کد خبر: 567521
ورود دستگاه قضایی برای حل معضل سه بزرگراه پرتصادف تهران

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران با بیان اینکه ایراد صدمه بدنی غیرعمدی جزء ۱۰ جرم اول استان تهران است، گفت: بر اساس پیگیری‌های این معاونت در سال گذشته سه نقطه پرتصادف (بزرگراه آزادگان، بزرگراه امام علی و بزرگراه بسیج) شناسایی شد و اقدامات در جهت رفع آن نقاط پرتصادف انجام گردید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، نشست تخصصی با موضوع کاهش تصادفات منتهی به ورود ضرر جانی و مالی با حضور اعضاء کارگروه استانی پیشگیری و کاهش تصادفات استان تهران در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران برگزار شد.

جاوید سوهانی، مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران بیان کرد: ایراد صدمه بدنی غیرعمدی جزء ۱۰ جرم اول استان تهران است و همچنین در طی سالیان گذشته تصادفات جرحی و فوتی توسط رانندگان رو به افزایش بوده و این تصادفات باعث شده خسارت‌های مالی و جانی، روانی و اجتماعی به اشخاص وارد کند که در بسیاری از موارد جبران آن‌ها غیر ممکن بوده است.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: در راستای اجرای برنامه‌های مصوب سال ۱۴۰۰ این معاونت و در اجرای برنامه «اجرای مداخلات مؤثر به منظور پیشگیری و کاهش تصادفات منتهی به ورود ضرر جانی یا مالی» جلسه‌ای با حضور نمایندگان شهرداری تهران، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و پلیس راهنمایی و رانندگی ویژه شرق و غرب استان تهران در محل این معاونت برگزار شد.

وی بیان کرد: بر اساس پیگیری‌های این معاونت در سال گذشته سه نقطه پرتصادف (بزرگراه آزادگان، بزرگراه امام علی و بزرگراه بسیج) شناسایی شد و اقدامات در جهت رفع آن نقاط پرتصادف انجام گردید. مبحث دیگر دوربین‌های کنترل ترافیکی است که باید در ابتدای شهر‌ها نصب شوند که براساس آن بتوانیم در برخی نقاط که تصادف بسیاری انجام می‌شود با این اقدام، کنترل و کاهش تصادفات را داشته باشیم.

سوهانی اظهار کرد: با توجه به موارد فوق، دستگاه‌های مربوطه در ابتدای امر نسبت به ارائه گزارش آماری اقدام کنند تا اعضای کارگروه اقدامات را با نتایج آمار‌ها مقایسه کنند تا بتوانیم به جمع بندی و هم افزایی مطلوبی دست پیدا کنیم، سپس اقداماتی که در جهت رفع نقاط حادثه خیز و پرتصادف تاکنون انجام شده است، گزارش کنند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران افزود: هر ساله معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اقداماتی را در جهت کاهش ورودی پرونده‌های تصادفات جاده‌ای اعم از جرحی و فوتی انجام می‌دهد و طی سالیان گذشته یکی از مواردی که در تصادفات فوتی و جرحی استان تهران نقش مهمی داشته نقاط حاثه خیزی هستند که در سطح استان تهران وجود دارند و ضرورت دارد شهرداری تهران نقاط حادثه خیزی که در سطح استان تهران توسط پلیس راهور شناسایی شده را برطرف کند.

در ادامه هر یک از اعضاء حاضر در جلسه نکاتی را در خصوص موضوعات مطروحه بیان کردند.