۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گزارش بازار بدهی ۱۷ دی ماه / تعادل نرخ بازدهی تا سررسید اخزای بلندمدت حوالی ۲۸ درصد

۱۷ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۲۰
کد خبر: 693588
گزارش بازار بدهی ۱۷ دی ماه / تعادل نرخ بازدهی تا سررسید اخزای بلندمدت حوالی ۲۸ درصد

در معاملات امروز همانند هفته گذشته، اوراق اخزا با سررسید بیش از یک سال با میانگین بازده تا سررسید ۲۸ درصد معامله شدند که پس از روند صعودی نرخ بازدهی تا سررسید این اوراق از اواسط آذر ماه، فعلا در این نرخ به تعادل رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، در معاملات امروز مجموعا ۱۵۵ میلیارد تومان اوراق اخزا با میانگین بازده تا سررسید ۲۷.۶۵ درصد برای سررسیدهای کمتر از یک‌سال، و ۲۸ درصد برای سررسیدهای بیش از یک‌سال، معامله شد. همچنین در معاملات اوراق اراد ، گام و اوراق با تقسیم سود شرکتی نیز به ترتیب ۲۵ ، ۹۰ و ۶۹ میلیارد تومان معامله انجام شد.

نرخ بازده تا سر رسید

در نمودارهای زیر، اطلاعات مربوط به نرخ بازده تا سررسید و ارزش معاملات(میلیارد ریال) اوراق اخزا، اراد/افان و گام، به ترتیب فاصله تا سر رسید نمایش داده شده است.

 توضیح اینکه ارزش معاملات هر نماد در سطر سوم اطلاعات نمودار، ذکر شده و اندازه دایره نمایش داده شده برای هر نماد به تناسب ارزش معاملات آن نماد تنظیم شده‌است.

گزارش بازار بدهی 17 دی ماه

گزارش بازار بدهی 17 دی ماه1

گزارش بازار بدهی 17 دی ماه2

گزارش بازار بدهی 17 دی ماه3

در معاملات امروز مجموعا ۱۵۵ میلیارد تومان اوراق اخزا با میانگین بازده تا سررسید ۲۷.۶۵ درصد برای سررسیدهای کمتر از یک‌سال، و ۲۸ درصد برای سررسیدهای بیش از یک‌سال، معامله شد.  اوراق اراد نیز تنها ۲۵ میلیارد تومان و با نرخ ۱۵ الی ۲۵ درصد معامله شدند. اوراق گام نیز حجم معاملات ۹۰ میلیارد تومانی را ثبت کرد که ۸۷ میلیارد تومان آن مربوط به نمادهای اگ۰۲۰۷۱۹ و اگ۰۲۰۵۵۵ با نرخ بازده تا سر رسید ۳۰.۷ و ۳۰.۵ درصدی بود که نسبت به نرخ اوراق اخزا با سررسید هم محدوده، حدود ۳.۲ درصد بالاتر بود. در اوراق شرکتی با تقسیم سود صغدیر۴۰۸ با ۴۱ میلیارد تومان معامله در نرخ ۱۸.۶ درصد، بیش‌ترین ارزش معامله در این اوراق را ثبت کرد.

ارزش معاملات

در نمودار زیر ارزش معاملات اوراق اخزا، اراد/افان ،گام و اوراق شرکتی با تقسیم سود را به تفکیک سر رسیدهای زیر یک‌سال، بالای یک‌سال و بالای دو سال مشاهده می‌کنید.

گزارش بازار بدهی 17 دی ماه4