۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

گزارش بازار بدهی ۱۳ دی ماه / حجم قابل توجه معاملات اوراق گام

۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۱۹
کد خبر: 692859
گزارش بازار بدهی ۱۳ دی ماه /  حجم قابل توجه معاملات اوراق گام

عمده ارزش معاملات بازار بدهی مربوط به نماد اگ۰۲۰۷۱۹ به ارزش ۲۴۸ میلیارد تومان و نرخ بازده تا سر رسید ۳۱ درصدی بود که نسبت به نرخ اوراق اخزا با سررسید هم محدوده، ۳.۸ درصد بالاتر بود.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ در معاملات امروز مجموعا ۱۲۳ میلیارد تومان اوراق اخزا با میانگین بازده تا سررسید ۵/ ۲۷ درصد برای سررسیدهای کمتر از یک‌سال و ۱۶ /۲۸ درصد برای سررسیدهای بیش از یک‌سال، معامله شد. ارزش معاملات ۳۱۶ میلیارد تومانی در اوراق گام نیز جالب توجه بود و اوراق اراد نیز در طیف گسترده ای از نرخ های بازدهی تا سر رسید معامله شدند.

نرخ بازده تا سر رسید

در نمودارهای زیر،اطلاعات مربوط به نرخ بازده تا سر رسید و ارزش معاملات(میلیارد ریال) اوراق اخزا، اراد/افان و گام، به ترتیب فاصله تا سر رسید نمایش داده شده است.

 توضیح اینکه ارزش معاملات هر نماد در سطر سوم اطلاعات نمودار، ذکر شده و اندازه دایره نمایش داده شده برای هر نماد به تناسب ارزش معاملات آن نماد تنظیم شده‌است.

گزارش بازار بدهی ۱۲ دی ماه

گزارش بازار بدهی ۱۲ دی ماه1

گزارش بازار بدهی ۱۲ دی ماه2

در معاملات امروز مجموعا ۱۲۳ میلیارد تومان اوراق اخزا با میانگین بازده تا سررسید ۵/ ۲۷ درصد برای سررسیدهای کمتر از یک‌سال، و ۱۶/ ۲۸ درصد برای سررسیدهای بیش از یک‌سال، معامله شد که برای سر رسیدهای بیش‌تر یک‌سال، مشابه روز گذشته بود. توضیح اینکه نماد اخزا ۹۰۲ به دلیل نزدیک بودن تاریخ سررسید در محاسبات دخالت داده نشده ‌است.

 اوراق اراد نیز مجموعا ۱۸۰ میلیارد تومان و با نرخ ۶/ ۱۵ الی ۲۷ درصد معامله شدند که همچنان شکاف نرخ بازده تا سررسید در نمادهای معامله شده این اوراق قابل توجه است. در معاملات اراد، اراد۴۹ با ۱۰۶ میلیارد تومان و نرخ ۲۶.۵ درصد، بیشترین ارزش معاملات را ثبت کرد. اوراق گام نیز در ۶ نماد و با مجموع ارزش معاملات ۳۱۶ میلیارد تومانی معامله شدند که به نسبت میانگین روزهای گذشته افزایش چشمگیری داشت. عمده ارزش معاملات مربوط به نماد اگ۰۲۰۷۱۹ به ارزش ۲۴۸ میلیارد تومان و نرخ بازده تا سر رسید ۳۱ درصدی بود که نسبت به نرخ اوراق اخزا با سررسید هم محدوده، ۳.۸ درصد بالاتر بود.

ارزش معاملات

در نمودار زیر ارزش معاملات اوراق اخزا، اراد/افان و گام را به تفکیک سر رسیدهای زیر یک‌سال، بالای یک‌سال و بالای دو سال مشاهده می‌کنید.

گزارش بازار بدهی ۱۲ دی ماه3