۰ نفر

اقدامات ادامه‌دار حمایتی دولت از بورس؛

کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام تصویب شد

۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۴۶
کد خبر: 682219
کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام تصویب شد

پس از ارائه بسته ۱۰ بندی حمایتی از بورس و رهایی گام به گام صنایع از جمله خودرو، تایر، سیمان و ... از قیمت گذاری دستوری، اقدامات دولت برای بازگشت اعتماد به بازار سهام ادامه دارد و کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به تصویب رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و با پیگیری سازمان بورس و به منظور حمایت از سهامداران، کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به تصویب رسید.

پس از آغاز حمایت های جدی دولت از بازار سهام و احیای روند معاملات از سه هفته گذشته و بهبود شرایط بازار، اقدامات دولت ادامه دارد تا به فعالان بازار سرمایه اثبات شود که این بازار در اولویت برنامه های اجرایی دولت قرار دارد.

از این رو در ادامه حذف قیمت گذاری دستوری در صنایع مختلف، دوشنبه این هفته یک اتفاق مهم و بزرگ برای صنعت خودروی کشور رقم می خورد و آن، عرضه خودروی پرتیراژ پژو ۲۰۷ ایران خودرو برای نخستین بار در بورس کالا است تا پس از رهایی خودروهای کم تیراژ و غیرعمومی تر برای مردم، حذف قیمت گذاری دستوری و اعتماد به سازوکار بازار به خودورهای پرتیراژ برسد.

این اقدام چند سیگنال مثبت را با خود به همراه دارد، نخست اینکه عزم دولت برای کنار گذاشتن قیمت گذاری دستوری جدی است، دوم، حمایت واقعی از خودروسازان و بازگشت سود حاصل از تولید به چرخه تولید است و سوم، تنها نگذاشتن سهامداران است تا آن ها گروه به گروه با مشاهده اقدامات عملیاتی دولت و برداشتن موانع ایجاد شده در مقابل کسب و کارها، به بازار سهام دلگرم باشند.

از سوی دیگر، طبق رایزنی های صورت گرفته و برنامه ریزی جدی سازمان بورس در خصوص بندهای اثرگذار بودجه سال آینده بر شرکت های بورسی، دولت و مجلس طبق هفته های گذشته از عدم تصویب هر بند ضدبورسی در بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داده اند تا یکی دیگر از ریسک های بزرگ بازار سهام کنار رود.

کارشناس معتقدند، کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام که در جلسه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی به تصویب رسیده است، بدون شک خبری مثبت و محرک برای ورود نقدینگی جدید به بازار است و به زودی ارزش این اقدام یعنی کاهش هزینه مبادلات در بازار سهام را در روند معاملات مشاهده خواهیم کرد.