۰ نفر

آخر هفته مثبت می شود؟؛

گزارش میانی بورس چهارشنبه ۲۵ آبان/ تلاش شاخص کل برای صعود

۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۵۶
کد خبر: 681652
گزارش میانی بورس چهارشنبه ۲۵ آبان/ تلاش شاخص کل برای صعود

در نیمه اول معاملات آخرین روز معاملاتی هفته چهارم آبان، شاخص کل پس از رفت و آمد چندباره توانست حدود یک هزار و ۴۰۰ واحد رشد را ثبت کند. شاخص هم وزن هم با وجود نوسانات متعدد در مسیر صعودی ثابت قدم ماند و رشد حدود یک هزار واحدی را ثبت کرد.

به گزارش سرویس بورس اقتصاد آنلاین؛ در معاملات روز چارشنبه بازار تکلیفش با خودش هم مشخص نیست. در ابتدای معاملات شاخص ۱۰ دقیقه‌ای مثبت بود و سپس پا در مدار منفی گذاشت و دوباره حوالی ساعت ۹:۳۰ تغییر جهت داد و گارد صعودی به خود گرفت. شاخص هم وزن هم گرچه نوساناتی داشت اما روند کلی این نماگر نشان از صعود دارد. همچنین با توجه به روند هر دو نماگر به نظر می‌رسد، از ساعت ۱۰ موج جدیدی از تقاضا در بازار ایجاد شده است که فروشندگان را به عقب هل می‌دهد. اما این برتری خریداران آنچنان هم محکم به نظر نمی‌رسد.

شاخص کل بورس در نیمه اول معاملات با افزایش حدود یک هزار و  ۴۰۰ واحدی همراه شد و توانسته تا سطح یک میلیون و ۴۱۰ هزار و ۸۷۲ واحدی بالا بیاید.

شستا،شتران،وغدیر و خودرو بیشترین نقش در صعود شاخص را ایفا کردند.

شاخص کل هم وزن نیز توانسته حدود هزار واحد رشد کند.

همچنین ارزش معاملات خرد تا اینجا به حدود هزار میلیارد تومان رسیده و حقیقی ها حدود ۱۰۹ میلیارد تومان از بازار خارج کرده‌اند.

دسبحان با ۳،داروح با ۲ و اوان با ۱.۵ میلیارد تومان بیشترین ورود و شپنا با ۱۷،وبملت با ۱۳ و شبندر با ۱۰ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

در میان صنایع نیز،گروه مواد و محصولات دارویی با ۳ میلیارد تومان بیشترین ورود و فرآورده‌های نفتی با ۳۲ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود زدند.