۰ نفر

نوسانات شاخص کل؛

گزارش پایانی بورس ۲۴ آبان ۱۴۰۱/ ارزش معاملات خرد به زیر ۳هزار میلیارد تومان رسید

۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴
کد خبر: 681428
گزارش پایانی بورس ۲۴ آبان ۱۴۰۱/ ارزش معاملات خرد به زیر ۳هزار میلیارد تومان رسید

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس توانست رشد ۲هزار و ۲۸۱ واحدی ثبت کند و شاخص هم وزن هم توانست حدود هزار واحد افزایش پیدا کند و این درحالی است که از نیمه معاملات هر دو نماگر قسمتی از رشد خود را پس گرفتند.ا رزش معاملات خرد ولی نتوانست به بالای ۳هزار میلیارد تومان برسد.

به گزارش سرویس بورس اقتصاد آنلاین؛ امروز در مقایسه با دو روز گذشته شاهد معاملات متعادل تری بودیم. بازار سبزپوش و برتری تقاضا در کلیت بازار مشهود بود. شاخص کل هم مثبت بود ولی مقدار رشد امروز این نماگر با روزهای رویایی هفته های گذشته قابل مقایسه نبود و از نیمه معاملات با قدرت گرفتن فروشندگان، شاهد عقب نشینی نسبی شاخص بودیم ولی در نیم ساعت پایانی باز شاخص کل تغییر جهت داد و دوباره روند صعودی به خود گرفت. هم وزن اما مقاوم‌تر بود و نسبت به شاخص کل عملکرد بهتری از خود نشان داد و نهایتا توانست با ۰.۲۵ درصد رشد کار خود را به پایان برساند، در حالیکه شاخص کل نتوانست بیش از ۰.۱۶ درصد رشد را از خود نشان دهد.خبر بد دیگر برای فعالان بازار سقوط ارزش معاملات خرد به زیر ۳هزار میلیارد تومان و ثبت رقم ۲هزار و ۶۶۵ میلیارد تومان است.علاوه بر آن امروز هم شاهد خروج پول حقیقی هم بودیم و حقیقی ها در مجموع ۲۷۹میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل توانست با حدود ۲هزار و ۲۸۱ واحد رشد تا نیمه کانال یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحدی بالا بیاید.

خودرو،بفجر،وغدیر وفارس بیشترین تاثیر بر روی عملکرد شاخص را داشتند.

شاخص کل هم وزن نیز توانست حدود هزار و ۴واحد رشد را ثبت کند.

غدشت با ۱۰،غاذر با ۸.۵ و وآذر با ۷ میلیارد تومان بیشترین ورود و شنبدر با ۲۶،شپنا با ۲۳.۵ و وبملت با ۲۱ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در میان صنایع نیز گروه محصولات غذایی و آشامیدنی با ۱۵ میلیارد تومان از لحاظ جریان ورود پول حقیقی رکورددار امروز بود و در سمت مقابل فرآورده‌های نفتی با ۵۹ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کرد.