۰ نفر

ارزش معاملات همچنان بالای ۳هزار میلیارد تومان؛

گزارش پایانی بورس ۲۳ آبان ۱۴۰۱ / ‌شاخص کل از میانه‌های بازار یخ زد

۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۴۱
کد خبر: 681138
گزارش پایانی بورس ۲۳ آبان ۱۴۰۱ / ‌شاخص کل از میانه‌های بازار یخ زد

شاخص کل بورس امروز با ۱۰ هزار و ۹۶۸ واحد کاهش به کار خود پایان داد. با این وجود نگاهی به روند تغییرات شاخص کل نشان می‌دهد که عملا از میانه‌های بازار شاخص کل بدون تغییر باقی مانده است. شاخص هم وزن که در ۳۰ دقیقه ابتدایی در مدار مثبت بود، با افزایش عرضه پا در مسیر منفی گذاشت و نهایتا با ۳هزار و ۱۰ واحد افت به کار خود پایان داد.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ بورس پس از گیر کردن در دوازدهمین گام صعود، حداقل برای کوتاه مدت، به روزهای نزولی خود بازگشته است. پس از بازدهی قابل توجه اکثر نمادها در دو هفته گذشته اکثریت نمادها در دیروز و علی الخصوص امروز گارد منفی به خود گرفتند و در بازه منفی معامله شدند. از طرف دیگر به نظر می‌رسد تعدادی از فعالان بازار که از رشد سریع بازار جا مانده‌اند در صدد خرید در قیمت‌های فعلی یا قیمت‌های پایین تر هستند. البته تا اینجا زور فروشندگان به خریداران چربیده است و شاخص هم وزن و شاخص کل را به سمت پایین هل داده‌اند.

شاخص کل بورس هرچند امروز با ثبت حدود۱۰ هزار و ۹۶۸واحد کاهش در کف کانال یک میلیون و ۴۰۸ هزار واحدی قرار گرفت اما از میانه‌های بازار عملا بدون تغییر باقی ماند که می توان آن را کاهش نسبی عرضه در نمادهای بزرگ بازار تفسیر کرد.

شبندر،فملی،کچاد و شپنا بیشترین تاثیر برروی عملکرد امروز شاخص را داشتند.

شاخص کل هم وزن هم که در ۳۰ دقیقه نخستین مثبت بود کار خود را با افت ۳هزار و۱۰ واحدی پایان داد.

ارزش معاملات خرد هم نهایتا به ۳هزار و ۲۸۰میلیارد تومان رسید.

همچنین حقیقی ها امروز حدود ۶۸۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند که حدود ۲۱ درصد از ارزش معاملات است.

غدشت با ۱۰،غاذر با ۶ و شفن با ۵.۵ میلیارد تومان بیشترین ورود و شپنا با ۷۷،شبندر با ۶۴ و فملی با ۳۶ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در میان صنایع نیز گروه دباغی،پرداخت چرم و ساخت پاپوش با ۵ میلیارد تومان صدرنشین جریان ورود پول حقیقی بود و در سمت دیگر گروه فرآورده های نفتی با ۱۸۷ میلیارد تومان رکورددار امروز خروج پول حقیقی بود.