۰ نفر

ارزش معاملات خرد همچنان رکورد می‌زند؛

گزارش معاملات بورس سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / شاخص کل کمی عقب نشینی کرد

۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۰۳
کد خبر: 679778
گزارش معاملات بورس سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / شاخص کل کمی عقب نشینی کرد

با وجود عقب نشینی شاخص کل پس از ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات، بورس برای نهمین روز متوالی سبز بود و شاخص کل توانست رشد ۱۷ هزار و ۹۸۷ واحدی را رقم بزند. شاخص هم وزن نیز در حالی افزایش بیش از ۳هزار واحدی را ثبت کرد که نسبت به ابتدای معاملات کاهش حدود ۲هزار واحدی را نشان می‌دهد. نکته بارز بورس روز سه شنبه ارزش معاملات خرد بود که توانست به بیشترین مقدار خود از اردیبهشت ماه سال جاری برسد.

به گزارش سرویس بورس اقتصاد آنلاین؛ هر چقدر بورس در هفته اول آبان حال و روز خوشی نداشت، در دو هفته بعد و تا امروز بازار سهام حسابی هوای فعالان را داشته و توانست در این مدت، بازدهی مناسبی را برای اکثر نمادها به ارمغان بیاورد. نقطه آغاز این روزهای سبز بورس، بسته حمایتی ۱۰ بندی سازمان بورس بود و بعد با افزایش قیمت دلار و گارد صعودی قیمت های جهانی همراه شد تا سوخت پرتاب شاخص کل تامین شود. بدین ترتیب بورس تهران ۹روز متوالی صعودی است.

روز سه شنبه شاخص کل و شاخص هم وزن هر دو پرقدرت شروع کردند به طوریکه بخش قابل توجهی از رشد امروز این دو نماگر در ۳۰ دقیقه نخست بازار رقم خورد؛ اما با گذشت زمان رفته رفته با افزایش نسبی عرضه در کلیت بازار هر دو شاخص کمی عقب نشینی کردند و مقداری از رشد خود را پس گرفتند. شاید بتوان گفت مهم ترین نکته امروز، ارزش معاملات خرد بود؛ به‌گونه‌ای که ارزش معاملات خرد در همان ۶۰ دقیقه ابتدایی بیش از میانگین خود در هفته قبل بود و توانست در یک ساعت به بالای ۳هزار میلیارد تومان برسد. در ادامه گرچه شتاب این افزایش با کاهش همراه بود ولی نهایتا ارزش معاملات توانست یکی از بیشترین مقادیر خود در یک سال گذشته را به ثبت برساند. همچنین گرچه این افزایش ارزش معاملات خرد در ابتدا با ورود پول حقیقی همراه بود ولی با گذشت از نیمه معاملات و افزایش فروش در بازار خروج پول شدت گرفت و نهایتا حقیقی ها ۴۰۹میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

نهایتا شاخص کل توانست ۱۷هزار و ۹۸۷ واحد رشد را ثبت کند و تا ارتفاع یک میلیون و۴۰۷ هزار واحدی بالا بیاید.

کچاد، تاپیکو، شتران و پارسان بیشترین نقش را در صعود شاخص کل ایفا کردند.

شاخص هم وزن نیز توانست با ۳هزار و ۱۰۰واحد افزایش به کار خود پایان دهد.

ارزش معاملات خرد هم توانست به بیش از ۵هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان برسد؛ سطحی که بعد از اردیبهشت ماه به خود ندیده بود.

همچنین حقیقی ها امروز  ۴۰۹ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

شتران با ۸۹،خگستر با ۷۸ و زملاردح با ۱۴ میلیارد تومان بیشترین ورود و حکشتی با ۳۲،فولاد با ۳۱ و وبملت با ۲۳ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود زدند.

در میان صنایع نیز،فرآورده های نفتی با ۷۴ میلیارد رکورددار جریان ورود پول حقیقی بودند و در سمت مقابل بانک ها و موسسات اعتباری ۸۲ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود زدند.