۰ نفر

گزارش نیمه اول معاملات امروز؛

بورس پس از بسته حمایتی/ ماموریت «ف» و «پ» برای مثبت کردن شاخص کل

۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۵۸
کد خبر: 677399
بورس پس از بسته حمایتی/ ماموریت «ف» و «پ» برای مثبت کردن شاخص کل

در حالی نیمی از تایم معاملاتی می‌گذرد که شاخص کل بیش از ۵هزار واحد افزایش را ثبت کرده است؛ این درحالی است که شاخص هم وزن همچنان منفی است.نگاهی به تاثیرگذارترین نمادها و این جدایی مسیر شاخص کل و هم وزن نشان از مثبت شدن شاخص به وسیله نمادهای شاخص ساز و بزرگتر دارد.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛بورس تهران که هفته گذشته بدترین عملکرد هفتگی یکسال گذشته را تجربه کرد، حالا در دو روز ابتدایی هفته دوم آبان،‌شاخص کل روند صعودی را در پیش گرفته است که بی ربط  ابلاغ بسته حمایتی ۱۰ بندی نیست.در همین بین شاخص هم وزن اما همان شرایط گذشته را دارد و همچنان منفی است و تا اینجا هزار و ۸۰۰ واحد افت را به ثبت رسانده است.

نگاهی به تاثیرگذارترین  نمادها در شاخص کل هم نشان دهنده مثبت شدن و مثبت ماندن شاخص کل ناشی از معاملات نمادهای بزرگ تر از جمله فولاد و فملی و بعضی از پالایشی هاست.

ارزش معاملات خرد در نیمه ابتدایی بازار امروز هم اندکی بیش تر از یک میلیارد تومان است و حقیقی ها در مجموع ۲۷۷ میلیارد تومان از بازار خارج کرده‌اند.

شبندر با ۱۹،مادیرا با ۵.۵ و غناب با ۲ میلیارد تومان بیشترین ها از لحاظ خروج پول حقیقی هستند و فولاد با ۱۹،خساپا با ۱۵ و شپنا با ۱۳.۵ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در میان صنایع نیز،گروه تولید محصولات کامپیوتری با ۵.۵ میلیارد تومان پیشتاز جریان ورود پول حقیقی است و در طرف دیگر گروه خودرو و ساخت قطعات با ۴۵ میلیارد تومان رکورددار جریان خروج پول حقیقی است.