۰ نفر

گزارش نیمه اول معاملات امروز؛

شاخص کل تخته گاز به سمت پایین/ پالایشی‌ها هم منفی شدند

۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱
کد خبر: 676563
شاخص کل تخته گاز به سمت پایین/ پالایشی‌ها هم منفی شدند

تا نیمه معاملات شاخص کل بیش از ۱۲ هزار واحد افت داشته است.شاخص هم وزن نیز در همان جهت بیش از ۳هزار واحد اصلاح کرده است و ارزش معاملات خرد به حدودهزار و۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛شاخص کل ترمز بریده است و تخته گاز به سمت پایین در حرکت است.نه خبر واریز ۱۱ هزار میلیارد تومانی به صندوق تثبیت بازار دردی را دوا کرده و نه فعالان بازار به رسیدن نسبت قیمت به سود(p/e) به پایین ترین سطوح خود در چندین سال گذشته واکنش نشان دادند.

حال با هر متر و معیاری بازار ارزشمند باشد یا نباشد؛در این شرایط تنها بی اعتمادی و ریسکها بازار است که جهت بازار را تعیین می‌کنند که فعلا همان جهت همیشگی است.

با گذشت نیمی از تایم بازار؛شاخص کل کاهشی ۱۲هزار و ۷۲۶ واحدی داشته است و در ارتفاع یک میلیون و ۲۵۴ هزار واحدی قرار گرفته است.

میدکو،فولاد،پارسان و شپنا بیشترین تاثیر منفی را برروی شاخص کل داشته‌اند. پالایشی ها که از معدود نمادهای مثبت بازار در ابتدای هفته بودند،‌ آن‌ها هم به جمع قرمزهای بورس پیوستند.

شاخص هم وزن نیز ۳هزار و۷۰۰ واحد کاهش داشته است.

ارزش معاملات خرد هم تا اینجا به هزار و۶۰ میلیارد تومان رسیده است و حقیقی ها رقم قابل توجه ۲۷۴ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

دماوند با ۲ میلیارد تومان بیشترین ورود و وبملت با ۲۶،شپنا با ۱۴.۵ و فولاد با ۱۴ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در میان صنایع نیز فلزات اساسی با ۴۱.۵ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خپد زد.