۰ نفر

گزارش نیمه اول معاملات امروز؛

سوخت گیری شاخص کل از فرآورده‌های نفتی/ بورس در رویای بازگشت

۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۳
کد خبر: 673300
سوخت گیری شاخص کل از فرآورده‌های نفتی/ بورس در رویای بازگشت

شاخص کل بورس تا قبل از شروع بازار امروز در کف کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی قرار گرفته بود و اگر با همان روند همیشگی خود پیش می رفت این سطح را از دست می‌داد؛تا نیمه معاملات رشدی ۶هزار و ۲۸۶واحدی از خود نشان داده تا ارتفاع یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحدی را پس بگیرد.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ امروز و تا اینجا، روز متفاوتی برای بورس تهران بوده است و برخلاف روزهای گذشته که جز افت شاخص کل و شاخص هم وزن چیز دیگری از بازار انتظار نداشتیم؛امروز شاهد افزایش شاخص و باز پس گیری بعضی از سطوح از دست رفته هستیم.در این میان اقبال معامله گران به گروه فرآورده‌های نفتی مشهود است به طوریکه «شپنا»،«شبندر» و «شتران» بیشترین تاثیر را بر روی رشد شاخص داشته اند.نکته نه چندان مطلوب اما میزان ارزش معاملات خرد است که هنوز در سطوح پایینی قرار دارد و با نگاه به این شاخص تداوم روزهای سبز شاخص میتواند جای سوال باشد.

شاخص کل بورس امروز و تا نیمه معاملات رشدی۶هزار و ۲۸۶واحدی را برای خود رقم زد تا سطح یک میلیون و ۳۱۰هزار واحدی را پس بگیرد.

پالایشی ها، از جمله «شپنا»،«شبندر» و «شتران» بیشترین تاثیر را برروی عملکرد مثبت شاخص داشته‌اند.

شاخص هم وزن نیز با افزایشی ۲هزار و ۲۹۸واحدی همراه بود.

ارزش معاملات خرد تا اینجا به ۸۲۵ میلیارد تومان رسیده است و حقیقی ها ۳۳ میلیارد تومان از بازار خارج کرده‌اند.

«قیستو» با ۳ و «شبندر» و «شپنا» با ۲ میلیارد تومان بیشترین ورود و «بپاس» با ۸،«میدکو» با ۵.۵ و «وپاسار» با ۴.۵ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

در میان صنایع،گروه فرآورده‌های نفتی با ۴.۵ میلیارد تومان بیشترین ورود پول حقیقی را از آن خود کردند و گروه بیمه و صندوق بازنشستگی با ۱۳.۵ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را رقم زدند.