۰ نفر

در نیمه اول معاملات امروز؛

شاخص کل به رنگ همیشگی / مهاجرت به سبک بورس

۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۸
کد خبر: 672812
شاخص کل به رنگ همیشگی / مهاجرت به سبک بورس

شاخص کل در معاملات امروز با افت بیش از ۱۱هزار واحدی همراه شد و شاخص هم وزن نیز کاهش بیش از ۵هزار واحدی را ثبت کرد. امروز ارزش معاملات خرد حدود ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که حدود ۳۰ درصد آن به خروج پول حقیقی مربوط می‌شود.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ بورس روز یکشنبه را قرمز به پایان برد و تا ارتفاع یک میلیون و ۳۰۵هزار واحدی پایین آمد. هر چند روز گذشته شاخص کل توانسته بود با افزایش بیش از دو هزار و ۶۰۰ واحدی به کار خود پایان دهد اما همانگونه که اشاره شده بود اولاً افزایش عرضه ها از میانه معاملات کاملا مشهود بود و از سوی دیگر، تا زمانی که ریسک های اساسی اقتصادی و سیاسی کشور تعدیل نشود،‌ برگشت بازار سهام به روند صعودی بعید به نظر می رسد.

شاخص کل با افت بیش از ۱۱هزار و ۵۰۰ واحدی همراه شد که «شستا» با ۹۶۰، «کچاد» با ۶۳۰ و «کگل» با ۵۸۵ واحد بیش ترین تاثیر را بر اصلاح امروز شاخص کل داشتند.

شاخص هم وزن نیز با افت بیش از ۵هزار و ۶۰۰ واحدی خود تا ارتفاع ۳۷۶ واحدی عقب نشینی کرد.

امروز ارزش معاملات خرد حدود ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود تا پس از سه روز به بالای دو هزار میلیارد تومان برسد. اما این افزایش همراه با تشدید دوباره خروج پول حقیقی از بازار شد. در جریان معاملات امروز حقیقی ها حدود ۶۲۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند؛ به بیان دیگر بیش از ۲۸ درصد ارزش معاملات امروز بازار سهام مربوط به خروج پول حقیقی بود که بالاترین میزان از بهمن ماه سال گذشته محسوب می شود.

بیش از ۷۴ درصد نمادهای معامله شده در بازار امروز خروج پول حقیقی ثبت کردند و تنها ۱۱ درصد نمادها،‌شاهد ورود پول حقیقی بودند. «شپنا» با ۳۶ میلیارد تومان، «شستا» با ۳۱ و «بپاس» با ۳۰ میلیارد تومان بیش ترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند و در نقطه مقابل «وطوبی» و «غنوش» با ۵ و «سصفها» با ۴ میلیارد تومان بیش ترین ورود پول حقیقی در بازار امروز را شاهد بودند.

در میان صنایع نیز «محصولات شیمیایی» با ۸۳، «خودرو و ساخت قطعات» با ۶۶ و «فرآورده های نفتی» با ۶۱ میلیارد تومان بالاترین خروج پول حقیقی را تجربه کردند.