۰ نفر

گزارش معاملات امروز بورس؛

بورس به رنگ قرمز عادت کرده است / نفوذ شاخص به محدوده حمایتی

۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۵۲
کد خبر: 665984
بورس به رنگ قرمز عادت کرده است / نفوذ شاخص به محدوده حمایتی

شاخص کل امروز سنت شکنی کرد و قبل از رسیدن به نیمه معاملات گارد نزولی به خود گرفت و نهایت با بیش از ۵هزار و ۹۰۰ واحد کاهش در سطح یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحدی به کار خود پایان داد.در روزی که تقریبا تمامی شاخص سازها و نمادهای بزرگ در رنج منفی معامله می‌شدند، شاخص هم وزن با افزایشی ۳۹۹واحدی همراه بود تا نشان دهد که اقبال بازار به سهم های کوچک همچنان ادامه دار است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ گرچه امروز هم شاخص کل کار خود را مثبت آغاز کرد و تصور می‌شد که در نیمه معاملات روندی معکوس به خود بگیرد؛بعد از گذشت چند دقیقه از آغاز معاملات، بازار با افزایش فشار فروش در نمادهای بزرگ مواجه شد و شاخص را نزولی کرد.این روند تا انتهای معاملات ادامه داشت و نهایتا شاخص کل با حدود ۶ هزار واحد کاهش به سطح یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحد رسید. فارس،فملی و شستا از جمله نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر منفی بر روی شاخص را داشتند.

شاخص هم وزن امروز هم راه خود را از شاخص کل جدا کرد و ۴۰۰ واحد افزایش را ثبت کرد.

حمایت شاخص کل شکسته می شود؟

همانگونه که در گزارش های قبلی اشاره شد، شاخص کل در محدوده حمایتی مهمی در تایم فریم هفتگی قرار دارد که روند معاملات این هفته و اصلاح شاخص منجر شده که به این محدوده نفوذ کند. در صورتی که شاخص کل این محدوده حمایتی را از دست بدهد، احتمال نزول شاخص تا محدود یک میلیون و ۳۵۰هزار واحدی وجود دارد.

معامله گران گارد احتیاط گرفته اند

ارزش معاملات خرد با ثبت رقم دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و خروج ۷۸ میلیارد تومان از بازار توسط حقیقی ها همچنان نشان دهنده عدم وجود تقاضا در بازار و احتیاط معامله گران به دلیل شرایط مبهم برجام و تغییرات شدید قیمتهای جهانی است.

«آسیاتک» با ۱۵.۵ و «خدیزل» و «های وب» با ۱۳ میلیارد تومان از بیشترین ورود پول حقیقی برخوردار بودند. «خساپا» با ۱۱، «فارس» با ۱۰.۵ و «شپدیس»  با ۹میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

در میان صنایع،گروه اطلاعات و ارتباطات با ۴۲ میلیارد تومان بیشترین ورود و محصولات شیمیایی با ۲۲ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.