۰ نفر

گزارش نیمه اول معاملات امروز؛

سوختگیری شاخص کل / امروز پالایشی‌ها روی بورس هستند!

۲ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۴۳
کد خبر: 662798
سوختگیری شاخص کل / امروز پالایشی‌ها روی بورس هستند!

شاخص کل امروز هم با نقش آفرینی پالایشی ها صعودی بود و در نیمه اول بازار با افزایش بیش از ۶٬۵۰۰ واحدی همراه شد. افزایش قیمت جهانی نفت و همچنین کاهش ذخایر نفتی آمریکا منجر به اقبال بازار به این گروه شده است؛ به گونه ای که در نیمه اول بازار گروه فرآورده های نفتی با بیش از ۳۰میلیارد تومان، بیش ترین ورود پول حقیقی را ثبت کرد. همچنین ارزش معاملات خرد در نیمه اول بازار به یک هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به روزهای گذشته بهبود نسبی را نشان می دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ در حالی شاخص کل بورس در نیمه اول معاملات امروز با افزایش حدود ۶٬۵۰۰ واحدی همراه شده است که  پالایشی‌ها نقش اول را در سبز پوشی بورس دارند. شپنا، شبندر و شتران از نمادهایی هستند که نقش بسزایی در صعود امروز شاخص کل داشته است.

شاخص هم وزن هم تا اینجای کار با افزایش بیش از۳٬۵۰۰ واحدی همراه شد و در کانال ۴۰۰ هزار واحدی پیش روی کرد.

در روزی که همچنان برجامی های بازار با توجه به اخبار ضد و نقیض برجامی و همچنین رسیدن به سقف های کوتاه مدت معاملات بی رمقی رادنبال می کنند، افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی محرکی برای اقبال به نمادهای پالایشی شده است.

ارزش معاملات خرد در نیمه اول بازار به یک هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به روزهای گذشته بهبود نسبی را نشان می‌دهد.

تا اینجای بازار حقیقی‌ها حدود ۱۱ میلیارد تومان از بازار خارج کردند؛ هر چند که روز گذشته شاهد ورود پول حقیقی بودیم اما نسبت به ابتدای هفته شدت خروج پول حقیقی به طور محسوسی کاهش یافته است.

فرآورده های نفتی با ورود بیش از ۳۰ میلیارد تومان پول حقیقی،‌ امروز بیش ترین اقبال را از سوی حقیقی ها داشت؛ فلزات اساسی با ۹ و استخراج کانه های فلزی با ۷ میلیارد تومان در رتبه های بعدی ورود پول حقیقی قرار دارند.

همچنین گروه اطلاعات و ارتباطات با بیش از ۲۵ میلیارد تومان، بیش ترین خروج پول حقیقی را در نیمه اول بازار امروز تجربه کرد؛ بیمه و صندوق‌های بازنشستگی با ۱۶ و محصولات شیمیایی با ۱۳ میلیارد تومان در رتبه های بعدی خروج پول حقیقی قرار دارند.

از میان نمادهای معامله شده در بازار امروز،‌ بیش ترین ورود پول حقیقی به ترتیب مربوط به نمادهای شبندر با ۱۳، بورس با ۱۰ و شپنا با۷ میلیارد تومان بود. همچنین های وب با ۲۱، فارس با ۱۸ و بپاس با ۱۷ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.