۰ نفر

فعلاً باید منتظر ماند؛

پیش بینی بورس چهارشنبه ۲۶ مرداد؛ نامه بازی برجامی ادامه دارد

۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۰۳
کد خبر: 661123
پیش بینی بورس چهارشنبه ۲۶ مرداد؛ نامه بازی برجامی ادامه دارد

نامه بازی برجامی همچنان ادامه دارد؛ نامه هایی که فعلاً مهر محرمانه بر روی آن‌ها خورده است و این یعنی بورس همچنان بر مدار اخبار سیاسی تغییر خواهد کرد. پس تا اطلاع ثانوی نگاه ها به اخبار دوخته شده است. بازار امروز و دیروز هم نتیجه همین شرایط بود.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ بازار امروز روز سه شنبه هم مانند دوشنبه دو نیمه متفاوت داشت؛ با این وجود امروز بر خلاف دیروز،‌ در نیمه اول با توجه به پاسخ ایران به متن توافق نامه پیشنهادی اروپا و گمانه‌زنی های مثبت در این خصوص با افزایش تقاضا در گروه های خودرویی و بانکی همراه شد. نامه ای که مهر محرمانه بر روی آن خورد و تفسیرها و اظهارات ضد و نقیض در این خصوص را تشدید کرد. همین موضوع منجر شد تا در نیمه دوم بازار،‌شاهد افزایش عرضه در نمادهای برجامی باشیم و ارزش معاملات نسبت به نیمه اول بازار کاهش پیدا کرد. همانگونه که از نمودار زیر مشخص است هر چه از بازار گذشت شاهد کاهش ارزش معاملات بودیم.

h2

نگاهی به روند شاخص کل هم نشان می دهد که پس از نیم ساعت ابتدایی بازار که با جو افزایش تقاضا شاخص کل افزایش بیش از سه هزار واحدی را ثبت کرد، در ادامه با افزایش عرضه روبرو بودیم؛ بانکی ها و خودرویی ها نقش اول صعود شاخص را در یک ساعت ابتدایی بازی کردند. اما در ادامه فشار فروش در نمادهای برجامی به ویژه خودرویی ها افزایش پیدا کرد و معاملات گروه های برجامی به ویژه پالایشی ها هم قرمزتر شد. در نهایت شاخص کل امروز را با کاهش بیش از چهار هزار واحدی همراه شد.

h1

شرایط برای شاخص هم وزن بهتر بود؛ هر چند که همانند شاخص کل صعودش تنها به همان نیم ساعت ابتدایی بازار بر می گشت اما توانست شرایط بهتری را نسبت به شاخص کل داشته باشد و با افزایش حدود ۱٬۴۰۰ واحدی همراه شد و تا میانه ارتفاع ۳۹۸ هزار واحدی بالا آمد. افزایش شاخص هم وزن در روز کاهش شاخص کل حاکی از فشار بر نمادهای بزرگ بازار است و کلیت بازار معاملات نسبتاً مثبتی را ثبت کردند.

h3

بورس فردا؛‌ فعلاً داستان همین است

دیروز همه نگاه ها به پاسخ ایران بود و حالا همه نگاه ها به پاسخ اروپا. خبرهای منتشر شده حاکی از فرصت ۴۸ ساعته ایران به طرف اروپایی برای پاسخ به نامه ایران است. بنابراین با توجه به شرایط سیاسی حاکم بر فضای کشور،‌به نظر می رسد که بازار تا زمان مشخص شدن نتیجه این نامه بازی‌ها شرایط دو روز گذشته را تکرار کند؛ یعنی با توجه به اخبار فشار تقاضا و عرضه میان نمادهای ریالی و دلاری جابه جا شود. در شرایط کنونی و با توجه به اخبار منتشر شده،‌فعلاً انتظار بر ادامه تقاضا برای نمادهای ریالی است. اما هر لحظه ممکن است که این تقاضا به سمت دلاری ها تغییر جهت بدهد، تنها کافی است یک اظهارنظر منفی از سوی طرفین مذاکره منتشر شود تا این اتفاق بیفتد. فعلا باید این بازار را تحمل کرد تا نتیجه این بازی برجامی مشخص شود.