۰ نفر

در نیمه معاملات امروز؛

بورس برجام را باور ندارد / فولاد هم شاخص را سبز نگه نداشت

۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۵۵
کد خبر: 659602
بورس برجام را باور ندارد  / فولاد هم شاخص را سبز نگه نداشت

بازار امروز همانگونه که پیش بینی می شد با فشار عرضه ها همراه شد؛ موضوعی که ناشی از نگرانی از آینده برجام است. خودرویی ها و بانکی ها که طی چند روز گذشته معاملات مثبتی را تجربه کرده بودند امروز همگی در محدوده منفی معامله می شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ شاخص کل در نیمه اول معاملات امروز چهارشنبه ۱۹ مرداد با کاهش حدود ۷۰۰ واحدی همراه شد و تا ارتفاع یک میلیون و ۴۵۱ هزار واحدی عقب نشینی کرد.هر چند در ابتدای بازار، فولاد توانست شاخص کل را صعودی کند اما در ادامه با افزایش عرضه در سایر نمادهای شاخص کل هم منفی شد.

همانگونه که به نظر می رسید با عدم اعلام مواضع رسمی ایران در قبال متن توافق نامه ارائه شده از سوی اروپا،‌ بازار نسبت به آینده برجام با تردید بیش تری نگاه می کند و  نمادهای خودرویی و بانکی که در دو سه روز معاملاتی گذشته با انتشار اخبار امیدوارکننده برجامی، معاملات مثبتی را تجربه کرده بودند،‌ امروز همگی در محدوده منفی معامله می‌شوند.

شاخص هم وزن در این ساعت از معاملات با کاهش بیش از ۳۷۰ واحدی همراه شده است.اما شاخص فرابورس تحت تاثیر معاملات بپاس با افزایش بیش از ۷۵ واحدی همراه شد.

امروز هم شاهد یکی از روزهای بی رونق بازار هستیم به گونه ای که در نیمه اول بازار، ارزش معاملات خرد به یک هزار میلیارد تومان هم نرسیده و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان خروج پول حقیقی ثبت شده است.

فملی با حدود ۱۱ میلیارد تومان رکورددار خروج پول حقیقی در نیمه اول بازار است و فارس با ۶ میلیارد تومان و شبندر با ۵ میلیارد تومان در رتبه های بعدی قرار دارد. در نقطه مقابل کایزد با حدود ۶ میلیارد تومان بیش ترین ورود پول حقیقی را ثبت کرده است. فولاد با ۵ و اتکای با ۴ میلیارد تومان در رتبه های بعدی خروج پول حقیقی قرار دارند.