۰ نفر

ارزش معاملات هفتگی بورس کالا به حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان رسید

۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۰۸
کد خبر: 658935
ارزش معاملات هفتگی بورس کالا به حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان رسید

در هفته منتهی به ۱۴ مرداد نزدیک ۲.۱ میلیون تن انواع کالا و محصول در بازار فیزیکی بورس کالا دادوستد شد که ارزش آن به بیش از ۱۳.۹ همت رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  کالاخبر ، در هفته منتهی به ۱۴ مرداد ماه ۲ میلیون و ۹۴ هزار و ۱۱۵ تن انواع کالا به ارزش ۱۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در بازار فیزیکی بورس کالا دادوستد شد که نسبت به هفته ماقبل به ترتیب رشد یک و ۱۱ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد معامله یک میلیون و ۶۷۷ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۷ هزار و ۷۵۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود.

در این تالار ۸۶۶ هزار و ۱۱۰ تن سیمان، ۴۶۰ هزار تن سنگ آهن، ۲۳۵ هزار و ۹۷۴ تن فولاد، ۶۱ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی، ۳۶ هزار و ۲۵ تن روی، ۱۳ هزار و ۳۵۰ تن آلومینیوم، ۵ هزار و ۷۲۹ تن مس، ۳۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۳۰ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۱۲ کیلوگرم شمش طلا دادوستد شد.

در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۴۰۸ هزار و ۴۳۹ تن انواع کالا به ارزش ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به فروش رسید.

در این تالار ۸۲ هزار و ۵۰۷ تن مواد پلیمری، ۸۷ هزار تن وکیوم باتوم، ۴۹ هزار تن لوب کات، ۳۹ هزار و ۷۶۱ تن مواد شیمیایی، ۲ هزار و ۶۲۵ تن گوگرد، ۵ هزار و ۷۳۷ تن روغن پایه، ۲۰۰ تن عایق رطوبتی و ۱۳۷ هزار و ۷۲۹ تن قیر معامله شد.

همچنین ۵ هزار و ۳۴۳ تن کالا نیز در بازار فرعی بورس کالا به فروش رسید.