۰ نفر

در نیمه اول معاملات امروز؛

فولاد و مس اسپانسر جدید شاخص کل بورس / حقیقی ها به بورس امیدوار شدند؟

۵ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۵۴
کد خبر: 656332
فولاد و مس اسپانسر جدید شاخص کل بورس / حقیقی ها به بورس امیدوار شدند؟

شاخص کل در نیمه اول بازار امروز توانست تحت تاثیر معاملات گروه فلزات اساسی افزایش بیش از ۵ هزار واحدی را ثبت کند. نکته دیگر بازار تا این ساعت از معاملات کاهش محسوس خروج پول حقیقی است. با این وجود ارزش معاملات خرد در نیمه اول حتی به هزار میلیارد تومان هم نرسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ شاخص کل در میانه معاملات امروز با افزایش بیش از ۵هزار واحدی همراه شد و توانست در کنال یک میلیون و ۴۴۳ هزار واحد پیش روی کند. بر خلاف روزهای گذشته که فلزی‌ ها متهم شماره یک منفی های بازار بودند امروز، فولاد و فملی نقش پر رنگی را در صعود بورس داشتند

فولاد و مس اسپانسر بورس شدند

فولاد با ۱٬۴۴۳ واحد بیش‌ترین تاثیر را بر افزایش شاخص کل در نیمه اول معاملات داشت. پس از آن نوری با ۹۴۷ و فملی با ۷۲۶ واحد در رتبه های بعدی قرار داشتند.

شاخص هم وزن هم با افزایش حدود ۷۵۰ واحدی همراه شد و توانست تا ارتفاع ۳۸۹ واحدی افزایش پیدا کند.

شاخص فرابورس هم تا اینجای معاملات افزایش حدود ۳۰ واحدی را ثبت کرد که آریا با بیش از ۱۲ واحد و زاگرس با ۸ واحد نقش مهمی در رشد این شاخص داشتند. در نقطه مقابل دماوند با ۸ و بپاس و بمپنا با ۵ واحد از رشد بیش‌تر شاخص فرابورس جلوگیری کردند.

حقیقی‌ها امیدوار شدند؟

در نیمه اول معاملات خروج ۳۱ میلیارد تومانی پول حقیقی ثبت شد که کاهش محسوسی را نسبت به روزهای گذشته نشان می دهد.

حق تقدم ومعادن با بیش از ۶ میلیارد تومان بیش ترین خروج پول حقیقی را در نیمه اول معاملات ثبت کرد و حکشتی و شتران با بیش از ۵ میلیارد تومان در رتبه های بعدی خروج پول حقیقی قرار دارند.

حتاید با ثبت ۳۳ میلیارد تومان با اختلاف بیش ترین ورود پول حقیقی بازار امروز را ثبت کرده است و وبرق با ۸ و شپدیس با ۷ میلیارد تومان در رتبه های بعدی قرار دارند.

اما ارزش معاملات خرد در سطح بسیار پایینی قرار دارد، به گونه ای که در نیمه اول معاملات تنها برابر با حدود ۸۹۰ میلیارد تومان بوده است.