۰ نفر

در نیمه معاملات امروز؛

کگل سرعت‌گیر شاخص کل / خروج پول حقیقی متوقف می‌شود؟

۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۵
کد خبر: 655184
کگل سرعت‌گیر شاخص کل / خروج پول حقیقی متوقف می‌شود؟

شاخص کل در نیمه اول معاملات امروز با افزایش بیش از سه هزار و ۷۰۰ واحدی همراه شد. با این وجود شاخص کل نسبت به یک ساعت ابتدایی معاملات کمی عقب نشینی کرده‌ که این موضوع ناشی از معاملات منفی کگل بوده است. امروز هم به نظر نمی‌رسد شاهد افزایش قابل توجهی در ارزش معاملات خرد باشیم اما به نظر می رسد که روند خروج پول حقیقی بعد از مدت ها به صفر برسد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ شاخص کل در نیمه اول معاملات با افزایش ۳٬۷۵۸ واحدی همراه شد و تا ارتفاع یک میلیون و ۴۷۵ واحدی صعود کرد. این در حالی است که پیش از ساعت ۱۰ امروز شاخص کل توانسته بود حتی تا میانه کانال یک میلیون و ۴۷۷ هزار واحدی پیش‌روی کند.

کگل؛ سرعت گیر شاخص کل

دلیل اصلی عقب نشینی شاخص کل در این ساعت به معاملات کگل باز می‌گردد؛ به گونه‌ای که معاملات آن منجر به کاهش ۲٬۴۷۵ واحدی شاخص کل شده است. در نقطه مقابل  پارسان با ۱٬۷۸۵ واحد بیش‌ترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشته و شپدیس با ۱٬۴۲۰ و وبملت با ۱٬۰۳۳ واحد از دیگر سهامی هستند که به صعود شاخص کل در نیمه اول معاملات منجر شده است.

شاخص هم‌وزن هم با افزایش ۱٬۲۸۱ واحدی وارد کانال ۴۰۵ هزار واحدی شده است.

اما شاخص فرابورس کاهش بیش از ۱۱۶ واحدی را ثبت کرد و از میانه کانال ۱۹ هزار واحدی پایین تر آمد. این موضوع بیش‌تر ناشی از معاملات بیمه پاسارگاد است، جاییکه بپاس کاهش حدود ۱۳۱ واحدی شاخص فرابورس را به همراه داشته است. هرمز با ۲۷ واحد پس از بپاس بیش‌ترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس به جا گذاشته است. غصینو با ۸، خدیزل با ۷ و شگویا با ۶ واحد بیش‌ترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس به همراه داشته است.

ارزش معاملات خرد همچنان پایین است

 در نیمه اول بازار ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) برابر با یک هزار و ۱۶۷ میلیارد تومان بوده است که به نظر نمی‌رسد با ادامه این روند شاهد جهش قابل توجهی در ارزش معاملات خرد روزانه باشیم و همچنان رکود بازار ادامه دارد. هر چند بسته بودن بسیاری از سهام برای برگزاری مجامع سالیانه در کاهش ارزش معاملات خرد تاثیر قابل توجهی داشته است.

خروج پول حقیقی متوقف می‌شود؟

در نیمه اول معاملات در مجموع شاهد خروج حدود ۱۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بودیم که عملاً می‌توان گفت که برآیند ورود و خروج پول حقیقی به صفر رسیده است. باید توجه داشت که بیش از یک ماه است که هر روز شاهد خروج پول حقیقی هستیم و در صورتی که این روند به پایان برسد،‌ می‌توان به بازگشت بازار به روند صعودی امیدوار شد.

به طور کلی حدود ۴۷ درصد نمادهای معامله شده در بازار امروز خروج پول حقیقی را ثبت کردند و ۳۲ درصد نیز شاهد ورود پول حقیقی بوده است.

کدام سهام مورد اقبال بازار هستند؟

وبملت تا این ساعت از معاملات با ثبت ورود بیش از ۲۴ میلیارد تومان پول حقیقی،‌ از این حیث رکورددار بازار است؛ حق تقدم شدوص با ۱۸ و پارسان با ۱۴ نیز بیش‌ترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند.
در نقطه مقابل بپاس با بیش از ۱۶ میلیارد تومان خروج پول حقیقی روبرو شده است که بیش‌ترین میزان تا این ساعت از معاملات است.  نوری با ۱۱ و شستا با ۹ میلیارد تومان بعد از بیمه پاسارگاد بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کرد.

02

01