۰ نفر

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار؛

صندوق سرمایه گذاری جسورانه موفق نبوده است / تشکیل کارگروه مشترک برای توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان

۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۵۲
کد خبر: 653108
صندوق سرمایه گذاری جسورانه موفق نبوده است / تشکیل کارگروه مشترک برای توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان

مجید عشقی با اشاره به جای خالی شرکت‌های دانش‌بنیان مبتنی بر فناوری در صدر فهرست شرکت‌های بزرگ بورسی، از تشکیل کارگروه مشترک برای توسعه فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در همایش «شرکت‌های دانش‌بنیان، بازار سرمایه، دورنمای آینده» از تشکیل کارگروه مشترک برای توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار سرمایه خبر داد و گفت: با تصویب قانون جدید بازار سرمایه، مسیر حوزه دانش‌بنیان هموارتر خواهد شد و مسیری را پیش‌بینی کرده‌ایم که این اصلاحات سریع‌تر انجام شود. ۱۶ اصلاحاتی که باید درخصوص فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در بازار سرمایه انجام شود را در دستور کار قرار دادیم. 

به گفته عشقی، ۳۰ شرکت بزرگ بورسی در کشور، دارایی محور هستند و جای خالی شرکت‌های دانش بنیان مبتنی بر فناوری در صدر فهرست شرکت‌های بزرگ بورسی مشاهده می‌شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: لازم است مقررات جدیدی در رابطه با تامین مالی برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شود تا ابزارهایی مانند انتشار اوراق برای شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های مبتنی بر فناوری هموار شود.

وی اظهار داشت: موضوع مهم، مسئله عرضه اولیه شرکت‌های دانش‌بنیان مبتنی بر فناوری و ایجاد نقدشوندگی برای این شرکت‌ها بوده که این اقدام، اجرا شده است. از سوی دیگر، باید بحث انتشار اوراق در بازار را برای شرکت‌های دانش بنیان مبتنی بر فناوری هموار کنیم و سهم انتشار اوراق را در مقایسه با انتشار اوراقی که دولت انجام می‌دهد، افزایش دهیم.

عشقی خاطرنشان کرد: پذیرش تپسی به عنوان یک شرکت کاملا مبتنی بر فناوری، آغازی بر پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان است و لزوم افزایش سهم این دست از شرکت‌ها در بازار سرمایه وجود دارد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در حال حاضر، با حجم مشخصی از صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه مواجه هستیم. به دلیل ساختار خاص این صندوق‌ها، منابع خوبی جمع‌آوری شده که نشان‌دهنده بالا بودن پتانسیل این صندوق‌ها است، اما نحوه سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها را درست تعریف نکرده‌ایم. یکی از مهم‌ترین موضوعات مدنظر برای این صندوق‌ها، مواجه آنها با ریسک بوده که طرح جسورانه دارای ریسک است و امیدواریم با طراحی‌های لازم بتوانیم ریسک‌های این صندوق را مدیریت کنیم.